• Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    05.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3237460
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
  • Oppdatert 25.10.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

Veileder saksbehandling i NAV Nittedal - vikariat med snarlig tiltredelse

Offentlige tjenester og forvaltning

NAVs overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende oppgaver i en organisasjon med et svært viktig samfunnsoppdrag. 

 
Ved NAV Nittedal er det 42 ansatte som jobber innenfor ulike fagområder. Kontoret er organisert i 2 oppfølgingsavdelinger og ledes av 2 avdelingsledere, hvor NAV leder har det overordnede ansvaret. 
 
Vi søker etter en veileder i 100 % vikariat stilling til og med 28.02.2022. Det er ønskelig med snarlig tiltredelse i stillingen.
 
Det må påregnes å benytte egen bil i tjeneste.   

Arbeidsoppgaver
  • Oppfølging av flyktninger med fokus på arbeid og aktivitet, herunder kartlegging, utredning og igangsetting av tiltak 
  • Saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV Loven) 
  • Informasjon og veiledning om NAV sine tjenesteområder
  • Tverrfaglig samarbeid med andre relevante samarbeidspartnere 
  • Bidra til felles oppgaveløsning i kontoret. 

    NAV Nittedal er under utvikling, og det kan forekomme endringer i arbeidsoppgaver og ansvarsområde. 
Kvalifikasjoner
  • 3-årig relevant utdanning fra høgskole/universitet. Utdanningskravet kan fravikes for søkere med særlig relevant yrkeserfaring. 
    Med relevant utdanning menes bachelor i sosialt arbeid, velferd, sosiologi, pedagogikk, psykologi og tilsvarende. 
  • Erfaring fra saksbehandling, råd og veiledning i NAVs kommunale ansvarsområde, og helst innenfor området økonomisk sosialhjelp
  • Erfaring fra endringsarbeid med flyktninger
Personlige egenskaper
  • Evne til å motivere brukere som er i en omstillingsfase og møte dem med respekt og forståelse
  • Evne til å balansere mellom å se muligheter og å sette grenser i utfordrende situasjoner
  • Stor arbeidskapasitet/utholdenhet, og evnen til å prioritere innenfor saksbehandling
  • Meget god digital kompetanse
  • Meget god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • Omstillingsdyktig, fleksibel og effektiv
  • God økonomisk og juridisk forståelse
  • God bidragsyter til arbeidsmiljø 
  • Evne til å jobbe både selvstendig og i team  

Det er ønskelig at kandidaten har kjennskap til NAVs verdier og visjon, og identifiserer seg med dette. 

Vi tilbyr
  • Kompetente medarbeidere i et aktivt og engasjert fagmiljø
  • En spennende arbeidsplass og en organisasjon i utvikling  
  • Flexitid 
  • Stillingen lønnes etter avtale og erfaring 
  • God pensjonsordning - fra lønnen trekkes 2% innskudd til KLP
  • Tilgang til treningsrom 
  • Kantine

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til avdelingsleder Linda Blankevoort, tlf. 458 44 837 eller NAV leder Hanne Lene Knutli, tlf. 920 90 547. 

Søknad og CV sendes via lenken nedenfor. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli offentliggjort på søkerlisten. Søker varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. 

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Kommunen har et personalpolitisk mål om: - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne,- å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering. Vi vil også opplyse om at Nittedal kommune fra 2017 er en tobakksfri kommune. Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

 

Velkommen som søker!

 
 

  • Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    05.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3237460
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
  • Oppdatert 25.10.2020