Detaljer

  • Bedrift
    Birkenes kommune
  • Søknadsfrist
    02.12.2020
  • Sted:
    BIRKELAND
  • Stillingstype:
    Deltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    AGDER
  • Arbeidssted:
    BIRKELAND
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3280884
  • Se her for andre jobber fra Birkenes kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Veileder/saksbehandler - NAV Birkenes

NAV Birkenes er ansvarlig for utøvelse av alle NAVs tjenester knyttet til den statlige arbeids- og velferdspolitikken og for kommunale tjenester/ytelser hjemlet i Lov om sosiale tjenester i NAV. Vi er et fremoverlent NAV-kontor med engasjerte og erfarne medarbeidere. Det er totalt ti kommunalt og statlige ansatte i kontoret som er lokalisert på Birkeland i kommunehuset.

NAV Birkenes har ledig en fast 70% stilling fra 01.03.21 som veileder/saksbehandler.

NAV er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etisk bakgrunn. NAV er en IA-virksomhet, og vi vil legge forholdene til rette for søkere med redusert funksjonsevne. Menn oppfordres til å søke.

Dersom søker ønsker å reservere seg fra oppføring i søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Søkeren varsles dersom ønsket reservasjon ikke tas til følge.

Arbeidsoppgaver
  • Opplysning, råd, veiledning og saksbehandling etter Lov om sosiale tjenester i NAV
  • Oppfølging av brukere med mål om avklaring mot arbeid eller varige ytelser, herunder arbeidsevnevurderinger, behovsvurderinger og aktivitetsplaner
  • Samarbeid med ulike samarbeidspartnere
  • Kvalifiseringsprogrammet
  • Økonomi- og gjeldsrådgiving
Kvalifikasjoner
  •  3-årig relevant høgskole eller universitetsutdannelse, gjerne sosialfaglig eller juridisk
  •  Veilederkompetanse fra studier eller praksis
  •  God IKT kompetanse og vilje og evne til å ta nye utfordringer
  •  God skriftlig og muntlig fremstillings-evne
  •  Kjennskap og erfaring fra NAV sine fagområder vil bli vektlagt.
  •      Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
  • Vi ønsker at du:
  •  Har et menneskesyn som støtter opp om NAVs holdninger og verdier
  •  Mestrer og motivere mennesker som er i en omstillingsfase i livet
  •  Liker å jobbe i team og har gode samarbeidsevner
  •  Jobber selvstendig, tar egne avgjørelser, og oppnår resultater
  •  Evne til å yte god service i ulike situasjoner og kunne takle stress
  • Personlige egenskaper som fleksibilitet og stor arbeidskapasitet vektlegges også.
  • Være trygg nok på seg selv til å håndtere vanskelige situasjoner
Vi tilbyr
  •  Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
  •  Gode muligheter for egenutvikling
  •  Fleksibel arbeidstid
  •  Lønn etter kommunens lønnsregulativ
  •  Pensjonsordning gjennom KLP (2 % trekkes av lønn)