Bedrift
Nittedal kommuneSøknadsfrist
24.01.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1482, NITTEDAL
NITTEDAL
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3359916Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
- Oppdatert 07.01.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Nittedal kommune
Veileder saksbehandling
Offentlige tjenester og forvaltning
NAVs overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende oppgaver i en organisasjon med et svært viktig samfunnsoppdrag.
NAV Nittedal er organisert i 2 avdelinger, hvor om lag 40 ansatte fra stat og kommune jobber for å realisere NAV sin visjon om å gi mennesker muligheter til arbeid, inntekt og samfunnsdeltakelse.
Vi har nå ledig fast stilling som veileder, hvor oppgavene som hovedregel er å behandle søknader og skrive vedtak etter Lov om sosiale tjenester.
- Behandle søknader og skrive vedtak etter Lov om sosiale tjenester
- Gi informasjon, råd og veiledning etter Lov om sosiale tjenester
- Kartlegging av brukers behov, utarbeidelse av arbeidsevnevurderinger
- Oppfølging av vilkår/aktivitetskrav i samarbeid med oppfølgende veileder
- Bolig - anskaffelse av akutt og midlertidig bolig
- Rullerende mottaksvakter (mottaket er nå ubemannet grunnet covid-19),
- Rullerende vakttelefonansvar
- Samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere
- Bidra til felles oppgaveløsning i kontoret
- Endring av arbeidsoppgaver må påregnes ved behov
- Fullført relevant bachelorutdanning fra høyskole/universitet, dette kan være utdanninger innenfor sosialt arbeid som barnevern, sosionom, velferdsviter, pedagogikk og lignende. Utdanningskravet kan fravikes for søkere med særlig relevant yrkeserfaring
- Erfaring fra arbeid med oppfølging og veiledning av mennesker i en vanskelig livssituasjon er ønskelig
- Erfaring fra arbeid i NAV/arbeid etter Lov om sosiale tjenester er en fordel, men ikke et krav
- Evne til å motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon og møte de med respekt
- Evne til å balansere mellom å se muligheter og å sette grenser i utfordrende situasjoner
- Stor arbeidskapasitet/utholdenhet, og evne til å prioritere
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- God digital kompetanse
- Omstillingsdyktig, fleksibel og effektiv
- God bidragsyter til arbeidsmiljø og teamarbeid
- Kompetente medarbeidere i et aktivt og engasjert fagmiljø
- En spennende arbeidsplass og en organisasjon i utvikling
- Fleksibel arbeidstid
- Kantine (midlertidig stengt grunnet covid-19)
- Tilgang til treningsrom (midlertidig stengt grunnet covid-19)
- Gratis parkering
Stillingen lønnes etter avtale og erfaring.
Stillingen lyses ut med forbehold om innplassering av overtallige i kommunen.
Søknad og CV sendes via lenken nedenfor. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju.
Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli offentliggjort på søkerlisten. Søker varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Nittedal kommune ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere
Kommunen har personalpolitiske mål om: - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne,- å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering.
Bedrift
Nittedal kommuneSøknadsfrist
24.01.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
1482, NITTEDAL
NITTEDAL
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
3359916Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
- Oppdatert 07.01.2021