Detaljer

  • Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    24.01.2021
  • Sted:
    NITTEDAL
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    NITTEDAL
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3359916
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune

Veileder saksbehandling

NAVs overordnede mål er å gi mennesker mulighet til arbeid og aktivitet, og samtidig sikre rettigheter til velferdsytelser. Vi tilbyr meningsfylte og utfordrende oppgaver i en organisasjon med et svært viktig samfunnsoppdrag.
NAV Nittedal er organisert i 2 avdelinger, hvor om lag 40 ansatte fra stat og kommune jobber for å realisere NAV sin visjon om å gi mennesker muligheter til arbeid, inntekt og samfunnsdeltakelse.
Vi har nå ledig fast stilling som veileder, hvor oppgavene som hovedregel er å behandle søknader og skrive vedtak etter Lov om sosiale tjenester. 

 

Arbeidsoppgaver
  • Behandle søknader og skrive vedtak etter Lov om sosiale tjenester 
  • Gi informasjon, råd og veiledning etter Lov om sosiale tjenester 
  • Kartlegging av brukers behov, utarbeidelse av arbeidsevnevurderinger 
  • Oppfølging av vilkår/aktivitetskrav i samarbeid med oppfølgende veileder 
  • Bolig - anskaffelse av akutt og midlertidig bolig 
  • Rullerende mottaksvakter (mottaket er nå ubemannet grunnet covid-19), 
  • Rullerende vakttelefonansvar 
  • Samarbeid med aktuelle samarbeidspartnere 
  • Bidra til felles oppgaveløsning i kontoret 
  • Endring av arbeidsoppgaver må påregnes ved behov 
Kvalifikasjoner
  • Fullført relevant bachelorutdanning fra høyskole/universitet, dette kan være utdanninger innenfor sosialt arbeid som barnevern, sosionom, velferdsviter, pedagogikk og lignende. Utdanningskravet kan fravikes for søkere med særlig relevant yrkeserfaring
  • Erfaring fra arbeid med oppfølging og veiledning av mennesker i en vanskelig livssituasjon er ønskelig
  • Erfaring fra arbeid i NAV/arbeid etter Lov om sosiale tjenester er en fordel, men ikke et krav
Personlige egenskaper
  • Evne til å motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon og møte de med respekt 
  • Evne til å balansere mellom å se muligheter og å sette grenser i utfordrende situasjoner 
  • Stor arbeidskapasitet/utholdenhet, og evne til å prioritere 
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne 
  • God digital kompetanse
  • Omstillingsdyktig, fleksibel og effektiv 
  • God bidragsyter til arbeidsmiljø og teamarbeid
Vi tilbyr
  • Kompetente medarbeidere i et aktivt og engasjert fagmiljø
  • En spennende arbeidsplass og en organisasjon i utvikling  
  • Fleksibel arbeidstid
  • Kantine (midlertidig stengt grunnet covid-19)
  • Tilgang til treningsrom (midlertidig stengt grunnet covid-19)
  • Gratis parkering

 

Stillingen lønnes etter avtale og erfaring.   

 

Stillingen lyses ut med forbehold om innplassering av overtallige i kommunen. 

Søknad og CV sendes via lenken nedenfor. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli offentliggjort på søkerlisten. Søker varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Nittedal kommune ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere

 

Kommunen har personalpolitiske mål om: - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne,- å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering.