Detaljer

  • Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    26.10.2020
  • Sted:
    NITTEDAL
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    NITTEDAL
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3214987
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune

Veileder økonomi

NAV Nittedal har nå ledig et 100 % engasjement som veileder økonomi med snarlig oppstart. Engasjementet løper i ett år. 

Vi ser etter en medarbeider som skal jobbe med forebyggende arbeid knyttet til økonomiske utfordringer blant innbyggerne i Nittedal.
Økt bruk av selvbetjeningsløsninger er et viktig fokus i NAV, og vi ser derfor etter en kandidat som har god digital kompetanse og således kan være en pådriver for at flere av våre brukere evner å ta i bruk de digitale løsningene våre.


Dersom du brenner for å hjelpe mennesker i en vanskelig økonomisk situasjon, har erfaring fra fagfeltet og er en pådriver for digital utvikling, kan dette være jobben for deg! 

 

Arbeidsoppgaver
  • Økonomisk råd og veiledning etter lov om sosiale tjenester § 17, herunder:
    Budsjettveiledning
    Økonomisk rådgivning
  • Planlegge, gjennomføre og evaluere initiativ knyttet til forebygging av økonomiske problemer i kommunen, sammen med ansvarlig leder for fagområdet, økonomisk rådgiver og andre kolleger.
  • Jobbe for å utvikle prosedyrer og rutiner for å sikre økt grad av generell kompetanse innen økonomisk råd og veiledning i kontoret.
  • Bidra til felles oppgaveløsning i kontoret.
  • Endring av arbeidsoppgaver kan påregnes ved behov. 
Kvalifikasjoner
  • 3-årig relevant utdanning fra høyskole/universitet. Utdanningskravet kan fravikes for søkere med særlig relevant yrkeserfaring. *Som særlig relevant yrkeserfaring regnes erfaring fra arbeid med økonomisk rådgivning/gjeldsrådgivning/budsjettveiledning.
  • Erfaring fra arbeid med oppfølging og veiledning av mennesker i en vanskelig situasjon
  • Erfaring fra arbeid etter Lov om sosiale tjenester, frivillig/tvungen forvaltning eller økonomisk rådgivning er ønskelig
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne 
  • Digital kompetanse
Personlige egenskaper
  • Evne til å motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon og møte dem med respekt
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere
  • Omstillingsdyktig, fleksibel og effektiv
  • Proaktiv og driver i prosesser
  • God bidragsyter til arbeidsmiljø og teamarbeid
Vi tilbyr
  • Kompetente medarbeidere i et aktivt og engasjert fagmiljø
  • En spennende arbeidsplass og en organisasjon i utvikling  
  • Flexitid 
  • Kantine (midlertidig stengt grunnet corona)
  • Tilgang til treningsrom (midleritidig stengt grunnet corona)
  • Gratis parkering
  • Stillingen lønnes etter avtale og erfaring 

 

Det må påregnes bruk av egen bil i tjenesten

Stillingen lyses ut med forbehold om innplassering av overtallige i kommunen. 

Søknad og CV sendes via lenken nedenfor. Vi gjør oppmerksom på at CV benyttes i utvidet søkerliste. Vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. 

Dersom søker ønsker å reservere seg fra offentlig søkerliste må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli offentliggjort på søkerlisten. Søker varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge. Nittedal kommune ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere

 

Kommunen har personalpolitiske mål om: - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne,- å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering.