Ledig stilling

Larvik kommune

Veileder

Offentlig forvaltning

Vil du være med å utvikle fremtidens NAV- kontor og motiveres av å hjelpe mennesker med å bli økonomisk selvhjulpne? 

Stillingen inneholder saksbehandling av søknader om økonomisk sosialhjelp etter gjeldende lovverk, råd og veiledning og samhandling med relevante aktører ut fra situasjonen. I tillegg skal du samarbeide tett med oppfølgingsavdelingene ved kontoret slik at mottakere av økonomisk sosialhjelp blir avklart mot andre rettigheter, arbeid eller utdanning med mål om selvhjulpenhet. Høres dette interessant ut, ønsker vi å se din søknad.

Larvik kommune er en attraktiv kystkommune i Vestfold fylket. NAV Larvik ligger i sentrumsnære lokaler og har for tiden ca. 110 medarbeidere som betjener kommunens ca. 48 000 innbyggere. Kontoret er organisert med NAV-leder, en rådgivning og administrativ avdeling som ledes av assisterende NAV-leder og 4 oppfølgingsavdelinger.

- 2 faste stillinger med oppstart etter avtale

- 2 vikariat fra sommeren med varighet på 6 mnd

 

Kvalifikasjoner:

 Du må ha:

  • fullført 3-årig utdanning tilsvarende en bachelorgrad, gjerne innen sosialfaglig arbeid. Annen og relevant utdanning og/ eller arbeidserfaring, kan kompensere for utdanningskravet   
  • god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • førerkort klasse B

Ønskelig kvalifikasjoner:

  • Du har erfaring med offentlig forvaltning 
  • Du har erfaring og kjennskap til Sosialtjenesteloven

Personlige egenskaper:

  • Du er robust og har evne til å møte mennesker i krevende livssituasjoner på en respektfull og profesjonell måte
  • Du har evne til å bygge gode relasjoner
  • Du er komfortabel med en hektisk arbeidshverdag
  • Du har pågangsmot og blikk for nye muligheter og løsninger
  • Du er omstillingsdyktig
  • Åpen for tilbakemeldinger og reflektert rundt egen praksis

Vi legger vekt på personlig egnethet. 

Vi tilbyr:

  • Spennende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et godt faglig arbeidsmiljø som er opptatt av autonome medarbeidere og delingskultur
  • Et kontor som satser på arbeidsmiljøtiltak for økt trivsel og samhold
  • God pensjonsordning gjennom KLP
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • Fleksitidordning
  • Gode velferdsordninger

    Viktig å vite før du starter hos oss
    Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

    Mangfold er en styrke
    Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

    Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
    Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

    Hvordan søke
    Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

    Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
    Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

    En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!