Bedrift
Sortland kommuneSøknadsfrist
18.09.2022Stillingsfunksjon
VeilederAnsettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
BachelorArbeidserfaring
ØnskeligØnsket Språk
NorskAdresse
8400, SORTLAND
SORTLAND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4747483Se her for andre jobber fra Sortland kommune
- Oppdatert 02.09.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sortland kommune
Veileder 100 % fast stilling, NAV Sortland
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Midt i Vesterålen finner du Sortland, en by med et optimistisk næringsliv. Som handelssentrum for hele regionen, kan du nyte godt av servicetilbud og fasiliteter som kan måle seg med utvalget i større byer. Med det spenstige utvalget av kultur-, idretts og fritidsaktiviteter, vil du garantert finne noe som passer deg, liten og stor. Full barnehagedekning og et godt tilbud i videregående skole gjør livet enklere. Byen er omkranset av den vakre og ville vesterålsnaturen, en oase for alle typer friluftsliv, fra nærhet til marka til spektakulære opplevelser til fjells og i havgapet. Sortland kommune har ca.1000 ansatte og er Vesterålens største arbeidsplass. Vil du vite mer om Sortland, se vår hjemmeside www.sortland.kommune.no eller ta kontakt med oss.
Vi søker en dyktig og engasjert person til
Veileder 100 % fast stilling
NAV leverer arbeids- og velferdstjenester til Norges befolkning og har 19 000 medarbeidere fordelt over hele landet. NAV skal gi mennesker muligheter, og vårt hovedmål er å få flere i arbeid. Vi ser etter deg med pågangsmot og engasjement som ønsker meningsfulle og varierte arbeidsoppgaver. NAV er en inkluderende arbeidsplass som er preget av mangfold. Vi ønsker at alle kvalifiserte kandidater søker jobb hos oss.
Om stillingen:
Nav Sortland, avdeling for individoppfølging har ledig 100 % fast stilling med snarlig tiltredelse. Vi søker etter en veileder som liker å jobbe med oppfølging av personer som står utenfor arbeidslivet. Det vil være fokus på avklaring, veiledning og motivering til arbeid og aktivitet og utdanning. Arbeidsoppgavene innebærer også saksbehandling. Nav er i konstant utvikling noe som betyr at det må påregnes endringer i ansvars- og arbeidsoppgaver.
Ansvarsområdet og arbeidsoppgaver:
- Helhetlig oppfølging og veiledning av brukere som trenger bistand for å komme seg i arbeid og aktivitet, både enkeltvis og i grupper
- Kartlegge og avklare brukernes ressurser samt motivere for arbeid/utdanning og/eller aktivitet
- Gjennomføre arbeidsevnevurderinger og utarbeide aktivitetsplaner i samarbeid med bruker
- Anvende aktuelle regelverk/lovverk
- Behandle saker etter lov om sosiale tjenester, regelverk rundt kvalifiseringsprogrammet og arbeidsavklaringspenger
- Tett samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- Oppfølging i arbeidsmarkedet
- Bidra til fagutvikling
Nav er i stadig utvikling, noe som betyr at det må påregnes endringer i ansvars- og arbeidsoppgaver.
Kvalifikasjonskrav:
- Fullført utdanning tilsvarende bachelor fortrinnsvis innen sosialfaglig, pedagogisk, psykisk helsevern eller juridisk retning
- Digital kompetanse, og gode evner til å sette deg inn i nye systemer og arbeidsmetoder
- Gode kommunikasjonsferdigheter i norsk, både muntlig og skriftlig, minimum B2
- God veiledningskompetanse og evne til å skape gode relasjoner
Vi ønsker at du har:
- Førerkort klasse B
- Kjennskap til NAV og offentlig forvaltning
- Kjennskap til næringslivet i regionen
Personlige egenskaper:
- Gode evner til å stå i tette relasjoner over tid og møte brukere i vanskelige livssituasjoner
- Evne til å finne fleksible og gode løsninger i dialog med den enkelte
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og målrettet der prioriteringer og tidsfrister er en del av hverdagen
- Gode samarbeidsevner
- Utviklingsorientert, og tar raskt til deg ny kunnskap og ansvar for egen læring
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer
- Nødvendig opplæring, veiledning og faglig utvikling
- Gunstige pensjonsordninger
- Lønn i h.h.t. gjeldene avtaleverk
- Fleksitidsordning
Motivasjon for stillingens arbeidsoppgaver, samt personlig egnethet og omstillingsevne vil bli tillagt stor vekt
Kontaktperson:
Marit Rusten, tlf: +47 41656331
epost: marit.rusten@nav.no
Tilsettingsvilkår:
Søkere som mener å ha fortrinnsrett til utvidelse/fast stilling må anmerke dette i søknaden. Arbeidstakere tilsettes i Sortland kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger.
Generelt:
Med utgangspunkt i politisk vedtatt "Handlingsplan for likestilling og mangfold" oppfordrer Sortland kommune alle kvalifiserte kandidater til å søke stilling i kommunen, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Sortland kommune er IA-bedrift, og vil ved eventuell ansettelse av søkere med redusert funksjonsevne bidra til å legge forholdene til rette. Det gjøres oppmerksom på at navnet på en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om at navnet blir unntatt offentlighet. Ønsker du unntatt offentlighet må det begrunnes, jf. offentleglova § 25, andre ledd. Begrunnelse sendes til HR@sortland.kommune.no . Du varsles dersom ønsket ikke kan tas til følge.
Søknad sendes:
Sortland kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Vi ber om at søknadstekst fylles ut. Ved behov for hjelp med registrering og utfylling av søknad, ta kontakt med vår HR-avdeling på tlf. 76 10 90 00 eller e-post: HR@sortland.kommune.no Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søknadsprosessen. Arbeidsansiennitet er grunnlag for lønnsfastsettelsen i et evt. jobbtilbud.
Velkommen som søker!
Bedrift
Sortland kommuneSøknadsfrist
18.09.2022Stillingsfunksjon
VeilederAnsettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
BachelorArbeidserfaring
ØnskeligØnsket Språk
NorskAdresse
8400, SORTLAND
SORTLAND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4747483Se her for andre jobber fra Sortland kommune
- Oppdatert 02.09.2022