• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    02.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4010, STAVANGER
    STAVANGER
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3215645
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 25.10.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Skatteetaten

Trives du med saksbehandling og liker å veilede andre?

Offentlige tjenester og forvaltning

Folkeregisteret Stavanger søker saksbehandlere


Skatteetaten har ansvar for forvaltning og utvikling av Folkeregisteret, som en rekke aktører i privat virksomhet og offentlig forvaltning, er brukere av. Et folkeregister med høy kvalitet er en forutsetning for at alle borgere skal motta informasjon fra offentlige myndigheter, og for at deres rettigheter og plikter blir ivaretatt. Folkeregisterområdet har en betydelig endringsagenda med nytt regelverk og modernisering av registeret.

Folkeregisterkontorene jobber med landsdekkende oppgaveløsning. Vi har ansvaret for å saksbehandle og kvalitetssikre innflyttingsmeldinger fra brukere som melder flytting til Norge fra utlandet, samt å vurdere oppholdsrett for EU/EØS borgere i forbindelse med flyttingen til Norge. Du vil inngå i gruppen i Stavanger som består av 16 medarbeidere.

Vi søker deg som vil bidra til utvikling av fagmiljøet, og som er opptatt av å levere god kvalitet i en hektisk hverdag. Du vil samarbeide med andre faggrupper i Folkeregisteret, og med andre seksjoner og grupper i Skatteetaten for øvrig. Av eksterne aktører vil særlig politi og utlendingsmyndighetene være sentrale samhandlingspartnere. 

Arbeidsoppgaver
  • veilede innflyttere og betjene henvendelser pr telefon eller via digitale kanaler
  • saksbehandle og kvalitetssikre innflyttingsmeldinger
  • vurdere oppholdsrett etter EØS-regelverket
  • behandle klager fra innflyttere
  • samhandle med andre divisjoner i Skatteetaten, samt etater Folkeregisteret samarbeider med
  • bidra i forbedringsarbeid og ulike prosjekter
  • bistå med kompetanseheving
Kvalifikasjoner
  • høyere utdanning på bachelornivå innen rettsvitenskap, samfunnsvitenskap eller andre relevante fagområder
  • relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning på bachelornivå
  • god kompetanse i bruk av digitale verktøy
  • gode norsk og engelskkunnskaper både skriftlig og muntlig
  • fordel med erfaring fra veiledning og saksbehandling, gjerne fra Politiet, UDI eller UNE
  • ønskelig med erfaring fra å vurdere oppholdsrett etter EØS-regelverket
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • du er fleksibel og liker nye utfordringer
  • selvstendig og effektiv
  • nøyaktig og kvalitetsbevisst
  • du trives i et miljø med høyt tempo
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens pensjonskasse, som er en av Norges beste pensjonsordninger

 
Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434), fra kr 449 300 – kr 530 000, avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid. 

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp i vitnemålsportalen i Webcruiter. 

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor  intervjuene på video inntil videre. 

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    02.11.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4010, STAVANGER
    STAVANGER
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3215645
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
  • Oppdatert 25.10.2020