• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    04.04.2025
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6101530
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Ledig stilling

Bardu kommune

Sykepleier eller paramedisiner

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Om stillingen:

Interkommunal legevakt i Bardu har behov for flere medhjelpere i vårt legevaktsteam. Er du vårt nye team medlem? Vi ønsker å tilby deg å utvikle din faglighet innen legevaktsarbeid og vi legger til rette for at du skal få en god opplæring, oppleve mestring, utvikling og forutsigbarhet. 

Vi har pr. dags dato ledig 70% fast stilling

Stillingen er pr dags dato nattevaktstilling og arbeid hver 3 helg. 

Interkommunal legevakt er en kombinert legevaktsentral og legevakt for 6 kommuner, Bardu, Lavangen, Salangen, Målselv, Ibestad og Dyrøy.  Totalt sokner 16200 innbyggere til legevakta vår. 

Legevakta er lokalisert på Helsesenteret i Bardu. 

 

Våre ledige stillinger: 

70% fast, kan kombineres med stilling i kommunens ressursteam for å oppnå 100% stilling

Vi har også behov for tilkallingsvikarer

Kommunen har nylig vedtatt «Plan for å Rekruttere og beholde kompetanse i Helse, omsorg og barnevern». Et av flere tiltak er: Rekrutteringstilskudd på kr 50 000. Beløpet utbetales som engangsbeløp ved nytilsetting i 100 % stilling, og med krav om to års bindingstid.

 

Arbeidsoppgaver på legevakt/legevaktsentralen:   

  • Arbeidsoppgavene vil variere mellom å besvare legevaktsentralen og vurdere henvendelser etter legevaktsindex/medisinsk index, bruk av video og journalføring. 
  • På legevakten vil du også bistå i mottak og triagering av pasienter, lab-arbeid, bistå legevaktslegen i arbeidet med pasientene og ha tett samarbeid med de ulike prehospitale tjenestene. 


Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som offentlig godkjent sykepleier/paramedisiner i Norge
  • Erfaring fra arbeid på legevakt og personlig egnethet for stillingen vektlegges 
  • Søkere må ha gode samarbeids – og kommunikasjonsevner og trives med telefon som arbeidsverktøy. Det er viktig at søker har gode data kunnskaper.  
  • Det er ønskelig med minimum 2 års erfaring etter fullført utdannelse
  • Du liker å jobbe i team og kan også jobbe selvstendig 

 

Egenskaper:

  • Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse

  • Du er faglig engasjert og oppdatert

  • Du ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø

  • Du har særlig interesse for legevaktsarbeid og akuttmedisin
  • Du har godt pasientfokus og gir god pleie og omsorg til både pasienter og pårørende
  • Du har gode kommunikasjonsevner og er proaktiv og løsningsorientert i arbeidet ditt.
  • Du har et godt klinisk blikk, gode samarbeidsevner og kan prioritere arbeidsoppgaver både på legevaktsentral og legevakt.


Vi tilbyr:

  • tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
  • gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • mulighet for trening i arbeidstiden
  • Godt arbeidsmiljø og en spennende og variert arbeidshverdag
  • Turnus med mulighet for tilpassing for egne ønsker ved ny årsturnus
  • Fagdager i turnus 
  • Kompetanseplan som gir muligheter for kompetanseutvikling.
  • Nødvendig opplæring med nødnett og akuttkurs vil bli gitt
 


Generelt

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

Kontaktperson: Mona Martinsen 94409110

Oppstart så snart som mulig etter 1. juni 2025

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  

 

Andre opplysninger:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    04.04.2025
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6101530
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune