Bedrift
Bardu kommuneSøknadsfrist
20.01.2025Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
EngasjementBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9360, BARDU
BARDU
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5994704Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Bardu kommune
Sykepleier eller paramedisiner
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ledige vikariater og en fast helgestilling som sykepleier/paramedisiner ved Bardu interkommunale legevakt
Er du sykepleier eller paramedisiner og ønsker en spennende jobb der du virkelig gjør en forskjell og får utvikle deg faglig?
Om stillingen:
Interkommunal legevakt i Bardu har behov for flere medhjelpere i vårt legevaktsteam. Er du vårt nye team medlem? Vi ønsker å tilby deg å utvikle din faglighet innen legevaktsarbeid og vi legger til rette for at du skal få en god opplæring, oppleve mestring, utvikling og forutsigbarhet.
Vi har pr. dags dato 3 ledige stillinger, både et vikariat, prosjektstilling og en fast stilling. Det vil også kunne bli behov for flere tilkallingsvikarer. Vi ser etter deg som ønsker en variert og meningsfull arbeidshverdag.
Legevakta er lokalisert på Helsesenteret i Bardu.
Den interkommunale legevakten i Bardu betjener kommunene Bardu, Salangen, Lavangen, Målselv, Dyrøy og Ibestad hvor Bardu er vertkommune. Vi håndterer årlig over 12 000 telefoner på 116 117. Vi er en viktig del av den medisinske nødmeldetjenesten i samarbeid med AMK (113) og har et tydelig samfunnsoppdrag: å sørge for rett helsehjelp til rett tid. Totalt sokner 16200 innbyggere til legevakta vår samt Forsvaret og gjester i kommunene.
1: 72,6% midlertidig stilling (prosjekt)
Arbeidstid: Rullerende turnus med hovedvekt på kveld og natt.
Funksjon: Intern vikar i vår avdeling – fungerer som et internt ressursteam og må påregnes fleksibilitet i forhold til arbeidstid.
Varighet: 1 år, med mulighet for fast ansettelse
2: 70% stilling, vikariat
Arbeidstid: natt/aften-turnus med hovedvekt på nattarbeid
Varighet: Frem til 1. juni 2025, med mulighet for forlengelse.
For begge overnevnte stillinger:
Helgearbeid hver tredje helg.
Som en del av teamet vil du få en variert arbeidshverdag, hvor du møter utfordringer som skjerper både kompetansen og problemløsningsevnen din.
3: ca 8% helg, fast:
Helgearbeid hver 6. helg
Vi tilbyr deg:
En rolle med mening: Du bidrar til trygg og effektiv helsehjelp når det virkelig gjelder.
God opplæring og faglig utvikling: Veiledning, betalt opplæring og fagdager i turnus.
Et godt arbeidsmiljø: Flotte kollegaer som jobber tett sammen i et tverrfaglig team.
Faglige utfordringer: Mulighet til å utvikle deg innen akuttmedisin og legevaktarbeid.
Vi legger til rette for at du skal oppleve mestring, forutsigbarhet og utvikling.
tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
mulighet for trening i arbeidstiden
Turnus med tilpassing for egne ønsker
Fagdager i turnus
Kompetanseplan som gir muligheter for kompetanseutvikling.
Nødvendig opplæring med nødnett og akuttkurs vil bli gitt.
Arbeidsoppgaver på legevakt/legevaktsentralen:
Besvare henvendelser på 116 117 fra pasienter, pårørende, helsepersonell og AMK.
Hastegradsvurdering ved hjelp av medisinsk indeks og iverksetting av nødvendige tiltak.
Bruk av enveis video i kartleggingen.
Rådgivning og veiledning ved hjelp av legevaktindeks som beslutningsstøtte.
Pasientarbeid på skiftestue/akuttstue med ulike hastegrader og håndtering av dette i team.
Dokumentasjon i elektronisk pasientjournal (EPJ).
Samhandling med legevaktslege, AMK, hjemmesykepleie, ambulanse, politi, sykehjem og andre prehospitale tjenester.
Kvalifikasjoner:
Autorisert sykepleier/paramedisiner ønskelig med minimum 2 års relevant erfaring.
Erfaring fra legevakt, AMK, ambulanse, sengepost eller hjemmesykepleie er en fordel.
Gode datakunnskaper og evne til raskt å sette seg inn i nye systemer.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
Du liker å jobbe i team og kan også jobbe selvstendig
Personlige egenskaper:
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner i team.
Selvstendig i arbeisoppgaver
Evne til å ta raske beslutninger og jobbe systematisk.
Fleksibel og engasjert med evne til å håndtere en uforutsigbar arbeidshverdag.
Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse
Du er faglig engasjert
Du ønsker å bidra til et godt arbeidsmiljø
Du har sætlig interesse for legevaktsarbeid og akuttmedisin
Du har godt pasientfokus og gir god pleie og omsorg til både pasienter og pårørende
Du har gode kommunikasjonsevner og er proaktiv og løsningsorientert i arbeidet ditt
Du har et godt klinisk blikk, gode samarbeidsevner og kan prioritere arbeidsoppgaver både på legevaktsentral og legevakt.
Interne omrokeringer kan føre til andre ledige stillinger i vår avdeling blir ledige.
Generelt
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Kontaktperson: Mona Martinsen 94 40 91 10
Det er ønskelig med snarlig tilsettelse.
Søknaden skal inneholde:
- Søknadsbrev og CV, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer
Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.
Andre opplysninger:
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.
Bedrift
Bardu kommuneSøknadsfrist
20.01.2025Heltid/Deltid
DeltidAnsettelsesform
EngasjementBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9360, BARDU
BARDU
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
5994704Se her for andre jobber fra Bardu kommune