• Bedrift
    Norwegian Electric Systems AS
  • Søknadsfrist
    06.12.2025
  • Stillingsfunksjon
    Strategisk innkjøp
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Maritim industri
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    5-8 år
  • Ønsket Språk
    norsk, engelsk
  • Adresse
    5179, GODVIK
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • Kompetanseområder
    • Innkjøp
    • Komersiell
    • Leverandører
    • Prosjektøkonomi
    • Risikostyring
    • Supply Chain
  • karriere-kode
    6466390
  • Se her for andre jobber fra Norwegian Electric Systems AS

Spørsmål rettes til

Cecilie Nagelgaard
HR & HESQ Manager
tlf: +4748000321

Ledig stilling

Norwegian Electric Systems AS

Er du vår neste strategiske innkjøper?

Strategisk innkjøper

Maritim industri

Vi i NES leter etter en strategisk innkjøper som har forståelse av innkjøpsprinsipper og Supply Chain Management. Vi ser etter noen med praktisk erfaring som har evne til å løse problemer og tenke analytisk. Effektiv kommunikasjon på norsk og engelsk er essensielt.

Det er et pluss hvis du har erfaring med innkjøpsstrategier og kan håndtere forhandlinger og prosjektledelse, men det viktigste for oss er din læringsvilje og tilpasningsdyktighet.

Vi verdsetter selvstendighet og proaktivitet, og ser etter noen som trives med samarbeid og kan navigere i en raskt endrende bransje.

 

Hva innebærer stillingen som strategisk innkjøper i NES? 

Som strategisk innkjøper i NES er du en nøkkelperson i leveransene våre. Du jobber tett med prosjekt, engineering og lager for å sikre at riktige komponenter kommer på rett sted til rett tid, samtidig som vi utvikler et robust og fremtidsrettet leverandørnettverk.

Rollen kombinerer operativt innkjøp med strategisk arbeid. Du får ansvar for rammeavtaler, leverandøroppfølging, kvalitetsforbedringer og kontinuerlig utvikling av prosesser og verktøy. Dette er en stilling for deg som ønsker å påvirke både dagens prosjekter og hvordan NES jobber i årene fremover.

Arbeidsoppgaver

Innkjøpsaktiviteter
Du vil ta ledelsen i innkjøp til prosjekt og lager, og samarbeide tett med prosjektleder for effektiv prosjektgjennomføring. Forvaltning og kontroll av materialflyt blir også en viktig del av ditt ansvarsområde..

Leverandøravtaler
Ditt ansvar vil inkludere å forhandle rammeavtaler med leverandører for å sikre gunstige betingelser for NES.

Leverandøroppfølging

Identifisering og evaluering av mulige nye leverandører, så vel som oppfølging av eksisterende, er kritisk. Du koordinerer og deltar i leverandør-revisjoner, samt jobber for kontinuerlig forbedring av kvalitet i samarbeid med leverandørene.

Rapportering

Som kommersiell kontakt med leverandørene våre vil du sørge for nødvendig oppfølging, inkludert innhenting av statusrapporter fra underleverandører før operasjonelle møter.

Strategi & marked

Innhenting av data om markedsutviklingen innen leverandørbransjen til NES blir en del av din hverdag. I tillegg vil du styrke NES' globale nettverk, arbeide tett med andre avdelinger for å planlegge fremtidige behov og bidra til å utvikle og iverksette en global innkjøpsstrategi.

Kvalitetsarbeid
Oppgaven din er å videreutvikle verktøy for leverandøroppfølging, måle KPIer, og følge opp leverandørenes fremdriftsplaner. Samarbeid med leverandører i forbindelse med kvalitetsforbedringer blir også en del av ditt ansvar.


Vi ser etter deg som:

  • Har bachelorgrad innen supply chain, logistikk, innkjøp eller tilsvarende (relevant erfaring > 5 år kan kompensere for utdanning).
  • Har erfaring med innkjøpsprosesser, forbedringsarbeid og ERP.
  • Evne til å analysere data og bruke analytiske verktøy for beslutningstaking.
  • Erfaring med bruk av logistikkprogramvare og ERP-systemer.
  • Er selvdreven, analytisk og komfortabel med ansvar.
  • Trives i skjæringspunktet mellom fag, struktur og samarbeid.
  • Liker å jobbe med andre og bidra til gode arbeidsprosesser.

Personlige egenskaper

  • Selvstendig og proaktiv.
  • Evne til å jobbe godt i et team.
  • Problemløsningsorientert tenkemåte.
  • Fleksibilitet og tilpasningsdyktighet.

Hvis du ikke oppfyller alle disse punktene, men likevel tror at du kan bidra til vårt team, anbefaler vi at du søker. Vi er opptatt av motivasjon, læring og hva du kan bygge sammen med oss.

Hvorfor bli en del av vårt team?

Som strategisk innkjøper hos oss får du en sentral rolle i leveranser til noen av de mest teknologisk avanserte fartøyene i verden. Du blir del av et fagmiljø som samarbeider tett, deler kunnskap og utvikler hverandre.

Kontaktinformasjon

Hvis du har noen spørsmål om stillingen, kan du ta kontakt med SVP Operations, Karsten Rongve på mobil 970 52 887 eller e-post karsen.rognve@norwegianelectric.com.

 

  • Bedrift
    Norwegian Electric Systems AS
  • Søknadsfrist
    06.12.2025
  • Stillingsfunksjon
    Strategisk innkjøp
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Maritim industri
  • Utdanningskrav
    Bachelor
  • Arbeidserfaring
    5-8 år
  • Ønsket Språk
    norsk, engelsk
  • Adresse
    5179, GODVIK
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • Kompetanseområder
    • Innkjøp
    • Komersiell
    • Leverandører
    • Prosjektøkonomi
    • Risikostyring
    • Supply Chain
  • karriere-kode
    6466390
  • Se her for andre jobber fra Norwegian Electric Systems AS

Spørsmål rettes til

Cecilie Nagelgaard
HR & HESQ Manager
tlf: +4748000321