• Bedrift
    Hurdal kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2090, HURDAL
    HURDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4226529
  • Se her for andre jobber fra Hurdal kommune
  • Oppdatert 17.11.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hurdal kommune

Spesialpedagog/PP-rådgiver

Offentlig forvaltning

Hurdal kommune oppretter en ny stilling som utøvende spesialpedagog og pp-rådgiver.

Hurdal pedagogisk-psykologisk tjeneste jobber sammen med barn, elever, foresatte, skoler, barnehager og andre virksomheter innenfor oppvekstsektoren med ønske om å utvikle robuste og inkluderende miljøer. 

Vi har som mål å bidra til at barn, unge og voksne med særskilte behov skal oppleve inkludering og mestring i barnehage og skole. PPT er kommunens sakkyndige instans når det gjelder spesialpedagogisk hjelp/ spesialundervisning. PPT har også ansvar for å bistå barnehager og skoler i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn og unge med særskilte behov. 


Arbeidsoppgaver:

  • I samarbeid med  barnehagene og skolen jobbe for å sikre at alle barn og unge har gode utviklingsmuligheter i et inkluderende felleskap
  • Veiledning/rådgivning til barnehager, skoler og foresatte  i allmenn- og spesialpedagogiske spørsmål
  • Bidra i utviklingsarbeid, kompetanseheving og forebyggende arbeid rundt barn og unge.
  • Bistå i å styrke det ordinære opplæringstilbudet i skoler og barnehager.
  • Kartlegging/utredningsarbeid og utarbeidelse av sakkyndig vurderinger
  • Etter avtale planlegge, gjennomføre og evaluere spesialpedagogisk hjelp i barnehagene
  • Samarbeid med andre instanser

Kvalifikasjoner:

  • Master innenfor spesialpedagogikk
  • Erfaring fra barnehagefeltet er en fordel
  • Test- og utredningskompetanse.
  • God evne til tverrfaglig samarbeid.
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig. Personer uten norsk som morsmål må minimum ha bestått språktest C1-nivå
  • Stillingen forutsetter førerkort og disponering av egen bil

Personlige egenskaper:

  • Er positiv , har godt humør og er bevisst på hvordan du møter andre
  • Kan arbeide selvstendig og har gode samarbeidsevner
  • Er tydelig, strukturert og fleksibel.
  • Har god skriftlige og muntlig framstillingsevne
  • Ønsker å bidra til å utvikle tjenesten
  • Du har god evne til kommunikasjon og samhandling.
  • Du er opptatt av utvikling i et fellesskap og å gjøre andre gode.
  • Du er proaktiv og ansvarsbevisst.
  • Du har høy arbeidskapasitet.
  • Personlig egnethet vil bli lagt stor vekt.

Vi tilbyr:

  • 100 % fast stilling
  • Utfordrende, varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Godt arbeidsmiljø med åpenhet for nytenking og utvikling
  • Gode og engasjerte kollegaer
  • Lønn og arbeidsvilkår etter gjeldene bestemmelser
  • God pensjonsordning gjennom KLP
  • Den som tilsettes må legge frem gyldig politiattest før tiltredelse
  • Det er kun søknader via kommunens digitale rekrutteringsplattform som tas i betraktning
  • Kopier av originale attester og vitnemål må fremlegges
 

  • Bedrift
    Hurdal kommune
  • Søknadsfrist
    01.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2090, HURDAL
    HURDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4226529
  • Se her for andre jobber fra Hurdal kommune
  • Oppdatert 17.11.2021