• Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    18.04.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4526654
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 27.03.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjerdrum kommune

Spesialkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi ønsker oss en digitalt sterk, fleksibel og samarbeidsvillig person som skal være en viktig brikke i den digitale reisen fremover. Vi ønsker oss en trygg og løsningsorientert person med god gjennomføringsevne og faglig tyngde. Stillingen tilhører avdelingen SIA - Service, informasjon og arkiv, og er organisert under stab/støtte personal og organisasjon.

Digitalisering av offentlig sektor skal øke kvaliteten på og effektiviteten til offentlig tjenesteyting. Det er et mål at nettbaserte tjenester skal være hovedregelen for forvaltningens kommunikasjon med innbyggere og næringsliv. Kommunesektoren er en betydelig leverandør av offentlige tjenester, og digitalisering av kommunale tjenester er avgjørende for å nå mål om økt kvalitet.

Hos oss får du en rolle i utvikling, drift og forvaltning av digitale løsninger. Du vil være pådriver for integrasjoner, samt effektivisering og utnyttelse av ulike systemer. Derfor er det viktig at du har et sterkt engasjement for innovasjon og nye løsninger.  

Arkivtjenesten har en variert portefølje innenfor ordinære driftsoppgaver. Tjenesten er med i store og små prosjekter internt i kommunen og i forbindelse med interkommunalt samarbeid mellom kommunene på Øvre Romerike. 

Vi benytter Acos websak som sak-/arkivsystem og erfaring fra dette systemet er en fordel.

 

Arbeidsoppgaver:

Daglige driftsoppgaver
• Postbehandling og arkivvurdering, fysisk og i elektroniske postmottak.
• Kvalitetssikring og journalføring av inn- og utgående dokumenter
• Kvalitetssikring og publisering av offentlig journal (postlister)
• Brukerstøtte og veiledning i saker som krever fagkompetanse eks innsyn
• Systemadministrasjon

Utvikling og forvaltningsoppgaver: 
• Utvikling og forbedring av eksisterende rutiner og prosedyrer
• Delta i utvikling- og prosjektarbeid
• Rådgiving og opplæring i arkivfaglige spørsmål
• Ansvarlig for kommunens skjemaløsning Interact
• Kontaktpunkt for bistand ved masseutsendelser og oppgaver knyttet til SvarUt og KS Forvaltning

Kvalifikasjoner:

  • Høyskole/universitet/arkivskolen/arkivakademiet. Lang og/eller relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Studieretninger innenfor arkivfag, dokumentasjonsforvaltning, IKT, juridiske fag, eller administrasjon.   
  • Erfaring fra daglig elektronisk arkivarbeid i offentlig virksomhet.
  • Meget god IT-kompetanse og generell systemforståelse

Personlige egenskaper:

God forståelse og interesse for utvikling av digitale prosesser
God organisasjonsforståelse
God arkiv- og systemforståelse   
God kunnskap om lovverket innenfor dokumentasjonsområdet   
Gode norskkunnskaper - skriftlig og muntlig
Nøyaktig, systematisk og effektiv
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Serviceinnstilt
Endringsvillig

Vi tilbyr:

  • Et bredt spekter av varierte oppgaver innenfor arkiv og dokumentasjonsforvaltning
  • Gode samarbeidsarenaer på tvers av fagområder med mulighet for faglig og personlig utvikling i felles prosjekter 
  • Mulighet til å være involvert i spennende oppgaver knyttet til utvikling av tjenester i offentlig forvaltning og implementering av digitaliserte tjenester og systemer til våre ansatte og innbyggere
  • Konkurransedyktige betingelser
 

  • Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    18.04.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4526654
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 27.03.2022