• Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    25.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3202262
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
  • Oppdatert 25.10.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

Saksbehandler med opplæringsansvar

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil DU bli med å skape morgendagens koordinerende enhet? Da må du lese videre!

Til vår nyopprettede avdeling for bolig- og tjenestekoordinering, søker vi en dyktig saksbehandler med ansvar for utvikling av koordinatorrollen. Vi søker en som skal være med på å utvikle arbeidet med individuell plan og gi opplærling i koordinatorrollen i kommunen. Videre innebærer stillingen å motta og behandle henvendelser og søknader om tildeling av tjenester etter lov om helse- og omsorgstjenester. I oppstarten vil dette innebære en 50/50-fordeling.

Vi ønsker å ansette deg med pågangsmot, initiativ, stor arbeidskapasitet, hjerterom og humor. Nittedal kommune jobber aktivt med å utvikle bedre samhandling mellom fagområdene, men innbyggerperspektivet i fokus. Hos oss vil du være en viktig del av en større helhet, med mål om å styrke vår innbyggerdialog gjennom utredning og etablering av nye arbeidsmetoder.

Hvis du synes dette høres interessant ut, liker saksbehandling og det å ha en aktiv rolle i fagutvikling, vil vi gjerne at du søker! 

Arbeidsoppgaver

Ha et utvidet ansvar for utvikling av arbeidet med individuell plan og opplæring i koordinatorrollen

Saksbehandling av søknader primært innenfor fagområdet mennesker med funksjonsnedsettelse og psykisk utviklingshemming, spesielt barn og unge, men med fokus på overgangsfasene

Også aktuelt med saksbehandling hva gjelder fagområdet mennesker med avhengighet, rusrelaterte og/eller psykiske helseutfordringer

Motta og saksbehandle søknader om individuell plan og koordinator

Bidra til koordinering og tjenesteapparatet i komplekse saker, med bruker i sentrum

Vurderingsbesøk/nettverksmøter/samarbeidsmøter med interne og eksterne samarbeidsparter

Bidra til fag- og utviklingsarbeid

Dokumentasjon i fagsystemet Gerica 

Kvalifikasjoner

Minimum 3-årig helse- og sosialfaglig høyskole

Relevant videreutdanning

Erfaring fra arbeid med koordinerende enhet

Kompetanse innenfor aktuelt lovverk, forvaltning og saksbehandling

Kompetanse innenfor velferdsteknologi, innovasjon og utviklingsarbeid vil være en fordel 

Erfaring med tverrfaglig samarbeid og koordinering av dette, samt veilednings- og opplæringskompetanse

Erfaring med målgruppen og kjennskap til relevante tilbud

Personlig egnethet vektlegges og da med særlig fokus på kommunikasjon- og relasjonskompetanse

Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig

Førerkort kl B 

Personlige egenskaper

Gode kommunikasjonsegenskaper og et hjertelig engasjement, da det er mye samtaler med brukere, pårørende og samarbeidspartnere

Løsningsorientert med en helhetlig tilnærming

Trives med å jobbe med komplekse, sammensatte og koordinerende oppgaver

God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Være omstillingsdyktig

Må kunne jobbe strukturert, grundig og ha analytisk kompetanse

Evne til å jobbe selvstendig så vel som i team 

Vi tilbyr

Lønn etter tariff

En fremoverlent kommune i vekst 

En hektisk hverdag med spennende og utfordrende arbeids- og utviklingsoppgaver

Godt arbeidsmiljø

Fleksibel arbeidstidsordning

Gode pensjonsordninger gjennom KLP

Tilsetting skjer for øvrig på vanlige kommunale vilkår 

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Kommunen har et personalpolitisk mål om: - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne,- å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering 

 

  • Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    25.10.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3202262
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
  • Oppdatert 25.10.2020