• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    23.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    8400, SORTLAND
    SORTLAND
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4714366
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
Ledig stilling

Skatteetaten

Saksbehandler innen skatteområdet

Direktorater og tilsynsorgan

Vi søker etter en saksbehandler, til vår gruppe i Sortland. Du blir en av flere saksbehandlere som behandler og kontrollerer skattemeldinger for lønnstakere og pensjonister samt deltar i klagebehandling. 

Hvem ser vi etter?
Vi ser etter deg som er utviklings- og endringsorientert, fleksibel og nøyaktig, og med god digital kompetanse. Du kan gjerne være nyutdannet. Du er en som trives i et miljø med høye krav til leveranser og frister, og du liker å arbeide i team, dele kunnskap og støtte dine kollegaer på veien til gruppens mål. Arbeidet krever stor grad av nøyaktighet og effektivitet, det er derfor viktig at du kan sette deg godt inn i rutiner og retningslinjer.

Ønsker du å bli bedre kjent med oss og arbeidsdagen vår?
Hvis du blir innkalt til intervju, får du mulighet til "omvendt referanseintervju" med noen av våre ansatte. Da kan du finne ut mer om hvordan det er å jobbe i vår gruppe.

Skatteetaten på Sortland holder til nyoppussede lokaler i sentrum, med kort avstand til kollektivtransport og gode parkeringsmuligheter. Vi er et kontor som i dag består av to ulike grupper, med til sammen 17 ansatte. Stillingen er knyttet til den største gruppa som pr i dag har eiendomsbeskatning som ansvarsområdet.

Arbeidsoppgaver:

Avdeling innland har som oppgave å sikre kvalitet på fastsetting av skatt og avgift, samt følge opp særskilte områder med risiko for manglende etterlevelse av skatte- og avgiftsreglene. Dine arbeidsoppgaver vil omfatte:

  • saksbehandling og kontroll av skattemelding for lønnstakere og pensjonister
  • utføre oppgaver i tråd med lovverk, retningslinjer og rutiner
  • skriftlig og muntlig kontakt med skattepliktige
  • arbeide med stor grad av nøyaktighet og effektivitet
  • fokus på arbeidsmetodikk og forbedringer inkl digitale løsninger

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad eller høyere akademisk utdanning, helst innen økonomi, skatt eller juridiske fag.
  • Du har god digital kompetanse og liker å lære nye digitale verktøy.
  • Det er ønskelig med erfaring innen skatteforvaltningsrett og/eller skatterett.
  • Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk og på engelsk.

 Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT.

Personlige egenskaper:

  • Du har en positiv innstilling og er god i dialogen med andre, både skriftlig og muntlig. 
  • Du liker utfordringer, lærer raskt nye oppgaver og kan jobbe selvstendig.
  • Du er nysgjerrig og utviklingsorientert - du trives med raske endringer og den teknologiske utviklingen.
  • Du er fleksibel og tar ansvar, også ut over eget ansvarsområde. 

Vi tilbyr:

  • faglig og personlig utvikling
  • fleksitid og betalt overtid, samt mulighet for å trene i arbeidstiden
  • medlemskap i Statens pensjonskasse som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger

Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det tilrettelegger vi for. Hos oss kan man inngå avtale om delvis hjemmearbeid, inntil to dager pr uke når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Stillingen lønnes som rådgiver, fra kr 500 000 - 650 000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring.

Vi har forenklet søknadsprosessen:
Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du kan, har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen. Har du allerede en CV, kan du laste den opp som vedlegg sammen med dine vitnemål/karakterutskrifter og attester.

Vitnemål/karakterutskrifter og attester må lastes opp (ev. via vitnemalsportalen.no) for at du skal bli vurdert for stillingen. 

Vi ser frem til å høre fra deg!

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    23.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    8400, SORTLAND
    SORTLAND
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4714366
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten