• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    17.05.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3759126
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten

Saksbehandler innen innkreving av merverdiavgift

Skatteetaten

Offentlige tjenester og forvaltning

Vil du være en del av Norges største statlige innkrevingsmiljø?

Divisjon innkreving vil gjennomgå mange endringer de kommende årene og vi trenger derfor en fleksibel og omstillingsdyktig medarbeider innen innkreving av merverdiavgift. I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på fagfeltet innkreving. Du får jobbe tverrfaglig og får mulighet til å utvikle deg.
Skatteetaten skal utvikle nye innkrevingsløsninger og søker en person som vil være med på denne omstillingen. Du motiveres av endring, er nysgjerrig og har interesse for forbedringsarbeid. Du må tørre å utfordre eksisterende praksis. 
Den vi søker må evne å jobbe med god kvalitet og være effektiv. Våre brukere skal oppleve god service og rådgivning i kontakt med oss. 

Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi trenger deg som identifiserer deg med verdiene, og som aktivt bruker dem i jobbhverdagen.

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til bekjempelse av Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. Vi gjennomfører derfor intervju på video/Skype inntil videre.

Arbeidsoppgaver:

  • ansvar for saksbehandling av egen portefølje
  • besvare henvendelser skriftlig over telefon på norsk og engelsk
  • tvangsinnfordring av forfalte krav
  • delta aktivt i organisering og videreutvikling av avdelingens oppgaver med sikte på effektiv oppgaveløsning
  • dialog og samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere

Kvalifikasjoner:

  • høyere utdanning på minimum bachelorgrad nivå innen økonomi/administrasjon. Særlig relevant erfaring kan oppveie kravet om utdanning. Utenlandske grader skal være godkjent av NOKUT
  • god norsk og engelsk kunnskaper, både skriftlige og muntlig
  • erfaring fra saksbehandling og innkrevingsarbeid er en fordel
  • erfaring fra prosjektarbeid er en fordel

Personlige egenskaper:

  • du kommuniserer godt og har gode samarbeidsevne
  • du setter deg raskt inn i nye problemstillinger og lærer raskt
  • du tar ansvar og er løsningsorientert 
  • du har gode analytiske evner og ser sammenhenger
  • du er nysgjerrig og er interessert i nye digitale løsninger

Vi tilbyr:

  • mulighet for å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver i store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid
  • trening i arbeidstiden
  • en raus personalpolitikk
  • medlemskap i Statens Pensjonskasse 

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434) fra kr 470.000,- til kr 540.000,- avhengig av kvalifikasjoner. De første seks månedene regnes som prøvetid.

Alle vitnemål og attester må legges ved den elektroniske søknaden.

 
  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    17.05.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3759126
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
Opprett gratis bedriftsprofil
  • Legg ut alle dine ledige jobber
  • Bestill annonsering i alle kanaler
  • Motta søknader ett sted
Oppgrader om du ønsker flere verktøy
  • Profesjonell søknadshåndtering
  • Jobbmatch - 100.000+ kandidater
  • Integrasjoner med HR og fag-systemer
Opprett gratis bedriftsprofil