Bedrift
Løten kommuneSøknadsfrist
11.01.2026Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2340, LØTEN
LØTEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6490246Se her for andre jobber fra Løten kommune
Løten kommune
Saksbehandler i Boligkontor
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Har du kunnskap om Startlån? Liker du kommunal saksbehandling? Er du opptatt av gode løsninger i forvaltning av kommunale- og omsorgsboliger?
Da er kanskje denne stillingen noe for deg.
Løten Kommune har opprettet Boligkontor for å samle oppgaver innen boligsosial forvaltning. Boligkontoret inngår i Tildelingsteamet i avdeling for Forebygging og mestring. Boligkontoret saksbehandler søknader om bolig og administrerer i tillegg Husbankens ordninger Startlån og Bostøtte.
Stillingen er nyopprettet. En del av jobben vil være å etablere rutiner, ta i bruk digitale systemer og bidra til gode løsninger for forvaltning av kommunens boliger.
Du vil ha arbeidstid på dagtid, og du vil bli en del av et kontorfellesskap i Tildelingsteamet.
Vil du bli en del av arbeidslaget vårt?
Kvalifikasjoner:
Krav
- Treårig høgskoleutdanning innen helse - og sosiale fag
- Erfaring med saksbehandling og vedtaksarbeid i offentlig sektor
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
- Gode digitale ferdigheter (fagsystemer, sak-/arkivsystemer, Office)
- Gode kunnskaper om helselovgivning og brukerrettigheter
- Du må kunne fremlegge gyldig politiattest ved tiltredelse, jf. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 før tiltredelse
- Førerkort kl. B
Ønsker - Erfaring fra tildeling av tjenester og prioritering
- Kjennskap til Husbankens virkemidler for boligsosialt arbeid i kommunene
- Grunnleggende økonomisk forståelse (inntektsberegning, kredittvurdering)
- Kjennskap til relevant lovverk: forvaltningsloven, husleieloven, personvern (GDPR)
- Erfaring med boligsosialt arbeid og samarbeid med andre tjenester (NAV, helse)
- Evne til å møte mennesker i krevende livssituasjoner med empati og profesjonalitet
Personlige egenskaper:
Vi ser etter deg som:
- liker å jobbe med saksbehandling og tildeling av tjenester
- er god til å formulere deg skriftlig
- er ansvarsbevisst, liker å arbeide selvstendig- og i team
- har gode kommunikasjonsevner og er god til å informere/veilede andre
- er motivert, strukturert, effektiv og faglig engasjert
- ser muligheter, er løsningsorientert, og bidrar positivt inn i fag- og arbeidsmiljøet
- evner å tenke nytt, har vilje og evne til forandring og kunne utfordre sannheter
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.
Vi tilbyr:
- Et godt og positivt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
- Selvstendige, utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Opplæring og veiledning vil bli gitt
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Velkommen som søker!
Bedrift
Løten kommuneSøknadsfrist
11.01.2026Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
2340, LØTEN
LØTEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6490246Se her for andre jobber fra Løten kommune