• Bedrift
    Løten kommune
  • Søknadsfrist
    02.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6073856
  • Se her for andre jobber fra Løten kommune
Ledig stilling

Løten kommune

Saksbehandler i Boligkontor  

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du opptatt av gode løsninger i forvaltning av kommunale boliger og omsorgsboliger?
Liker du kommunal saksbehandling?
Da er kanskje denne stillingen noe for deg.


Løten Kommune har opprettet Boligkontor for å samle oppgaver innen boligsosial forvaltning, som tidligere har vært delt på flere kommunale områder. Boligkontoret administrerer flere av Husbanken sine ordninger.

Stillingen er nyopprettet, og en del av jobben i tillegg til tildeling og saksbehandling, vil være å etablere rutiner og ta i bruk digitale systemer, og finne gode løsninger for forvaltning av kommunens boliger.

Boligkontoret inngår i Tildelingsteamet i avdeling Forebygging og mestring. 

Du vil ha arbeidstid på dagtid og du vil bli en del av et kontorfellesskap sammen med Tildelingsteamet.
Vil du bli en del av arbeidslaget vårt?  Klikk "søk stilling" så kanskje vi sees.

Kvalifikasjoner:

  • Det er krav om treårig høgskoleutdanning innen helse - og sosial fag 
  • Det er ønskelig med gode kunnskaper om helselovgivning og brukerrettigheter
  • Det er ønskelig med erfaring fra tildeling av tjenester og prioritering, og erfaring fra kommunal saksbehandling
  • Det er krav om generelt gode IKT-ferdigheter og vilje til å lære aktuelle fagsystemer
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk
  • Du må kunne fremlegge gyldig politiattest ved tiltredelse, jf. helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 før tiltredelse
  • Førerkort kl. B

Personlige egenskaper:

    Vi ser etter deg som:

    • liker å jobbe med saksbehandling og tildeling av tjenester 
    • er god på skriftlig formulering
    • er ansvarsbevisst, liker å arbeide selvstendig- og i team
    • har gode kommunikasjonsevner og er god på å informere/veilede andre
    • er motivert, strukturert, effektiv og faglig engasjert
    • ser muligheter, er løsningsorientert, og bidrar positivt inn i fag- og arbeidsmiljøet
    • evner å tenke nytt, ha vilje og evne til forandring og kunne utfordre sannheter

    Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommune sine etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
    Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.

    Vi tilbyr:

    • Et godt og positivt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
    • Selvstendige, utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
    • Opplæring og veiledning vil bli gitt

    Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.

    Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
    Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. 

    Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
    Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet 

    Velkommen som søker!  

    • Bedrift
      Løten kommune
    • Søknadsfrist
      02.03.2025
    • Heltid/Deltid
      Deltid
    • Ansettelsesform
      Fast
    • Bransje
      Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring
      Ønskelig
    • Adresse
      2340, LØTEN
      LØTEN
      Norge
    • Antall stillinger
      1
    • karriere-kode
      6073856
    • Se her for andre jobber fra Løten kommune