Bedrift
Bardu kommuneSøknadsfrist
11.03.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9360, BARDU
BARDU
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6086569Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Bardu kommune
Saksbehandler barneverntjenesten
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Om stillingen:
1 100% stilling med tiltredelse så snart som mulig.
Barneverntjenesten er organisert i enhet helse- omsorg og barnevern, og er lokalisert på Helsehuset i sentrum av Setermoen.
Bardu kommune inngår i interkommunalt samarbeid om akuttberedskapen/barnevernvakt.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling og veiledning etter Lov om barnevern (barnevernsundersøkelser, iverksetting og oppfølgning av hjelpe- og omsorgstiltak)
- Partsrepresentant i barneverns- og helsenemnda og øvrige rettsinstanser ved behov
- Aktiv samhandling og samarbeid med barn, foreldre og andre hjelpeinstanser
- Delta i tjenestens utviklingsarbeid
- Ved behov inngå i bakvakt interkommunal akuttberedskap
Det må påregnes noe kveldsarbeid.
Kvalifikasjoner:
- Barnevernpedagog eller sosionom. Annen relevant høyerer utdanning kan komme i betraktning.
Du må være villig til å gjennomføre 30 studiepoeng videreutdanning for å innfri de nye kompetasekravene i barnevernloven. - Barnevenfaglig mastergrad eller relevant videreutdanning 30 studiepoeng.
- Ønskelig med erfaring fra sosialt arbeid generelt, og barnevernsarbeid spesielt
- God relasjonskompetanse og gode samarbeidsevner
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne
- Beherske norsk godt; både skriftlig og muntlig
- Evne til målrettet, systematisk og metodisk arbeid
- Ønskelig med gode digitale ferdigheter
- Søker må ha førerkort for bil
Egenskaper:
Som medarbeider til barneverntjenesten søker vi deg som er trygg og tydelig i barnevernfaglige vurderinger, er fleksibel og har evne til selvstendig og strukturert jobbing.
Det kreves god relasjonskompetansen og gode samarbeidsevner. Du må mestre høyt arbeidspress.
Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse.
Vi tilbyr:
- Et engasjert, positivt og dyktig fagmiljø hvor vi samarbeider tett for å gi barn, ungdom og familier god hjelp.
- Deltakelse i spennende kompetanseløft sammen med andre som jobber med barn og ungdom i vår kommune (Nasjonalt kompetanseløft for spesialundervisning og inkluderende praksis)
- Barnevernfaglig kompetanseheving sammen med andre barneverntjenester i regionen
- Faglig utfordrende oppgaver, med rom for selvstendig arbeid og teamarbeid.
- Tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
- Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
- Mulighet for trening i arbeidstiden
- Mulighet for fleksitidsavtale
- Rekrutteringstilskudd på kr 50 000,-, med krav om to års bindingstid
- Ansiennitetstillegg ut over lønnsstige i HTA; for oppnådd ansiennitet over 16 år utbetales en bonus på kr 20 000 hvert 4 år.
Generelt
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Søknaden skal inneholde:
- Søknadsbrev og CV, attester
- Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
- 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer)
Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.
Andre opplysninger:
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.
Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no
Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.
Bedrift
Bardu kommuneSøknadsfrist
11.03.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9360, BARDU
BARDU
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
6086569Se her for andre jobber fra Bardu kommune
-
Hjemmesykepleien søker ferievikarer
Bardu kommune
BARDU -
Bo og oppfølging søker ferievikarer
Bardu kommune
BARDU -
Avdelingsleder Rus og psykisk helse
Bardu kommune
BARDU -
Ferievikarer/tilkallingsvikarer Rus og psykisk helsetjeneste
Bardu kommune
BARDU -
Ferievikar Barduheimen sykehjem
Bardu kommune
BARDU