Detaljer

  • Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    25.10.2020
  • Sted:
    NITTEDAL
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    NITTEDAL
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3203882
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Saksbehandler

Vil DU bli med å skape morgendagens koordinerende enhet? Da må du lese videre!

Til en nyopprettet avdeling for bolig- og tjenestekoordinering, søker vi en dyktig saksbehandler som skal motta og behandle henvendelser og søknader om tildeling av tjenester etter lov om helse- og omsorgstjenester. Hos oss vil du være en viktig del av en større helhet, med mål om å styrke vår innbyggerdialog gjennom utredning og etablering av nye arbeidsmetoder.

Vi ønsker å ansette en saksbehandler med pågangsmot, initiativ, struktur og stor arbeidskapasitet. Nittedal kommune jobber aktivt med å utvikle bedre samhandling mellom fagområdene, med innbyggerperspektiv i fokus. Hvis du synes dette høres interessant ut, og liker saksbehandling, vil vi gjerne høre fra deg!

Arbeidsoppgaver

Saksbehandling av søknader primært innenfor fagområde mennesker med funksjonsnedsettelse og psykisk utviklingshemming, spesielt barn og unge, men med fokus på overgangsfasene

Også aktuelt med saksbehandling hva gjelder fagområdet mennesker med avhengighet, rusrelaterte og/eller psykiske helseutfordringer

Motta og saksbehandle søknader om individuell plan og koordinator

Bidra til koordinering av tjenesteapparatet, med bruker i sentrum

Vurderingsbesøk/nettverksmøter/samarbeidsmøter med interne og eksterne samarbeidsparter

Bidra til fag og utviklingsarbeid

Dokumentasjon i fagsystemet Gerica 

Kvalifikasjoner

Minimum 3-årig helse- og sosialfaglig høyskole, fortrinnsvis vernepleier

Kompetanse innenfor aktuelt lovverk, forvaltning og saksbehandling 

Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og koordinering av dette

Erfaring med målgruppen og kjennskap til relevante tilbud 

Kompetanse innenfor velferdsteknologi, innovasjon og utviklingsarbeid vil være en fordel 

Erfaring med tverrfaglig samarbeid og koordinering av dette, samt veilednings- og opplæringskompetanse

Erfaring med målgruppen og kjennskap til relevante tilbud

Personlig egnethet vektlegges og da med særlig fokus på kommunikasjon- og relasjonskompetanse

Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig

Førerkort kl B 

Personlige egenskaper

Gode kommunikasjonsegenskaper og et hjertelig engasjement, da det er mye samtaler med brukere, pårørende og samarbeidspartnere

Trives med å jobbe med komplekse, sammensatte og koordinerende oppgaver

God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Være omstillingsdyktig

Må kunne jobbe strukturert,

Evne til å jobbe selvstendig så vel som i team 

Vi tilbyr

Lønn etter tariff

En fremoverlent kommune i vekst 

En hektisk hverdag med spennende og utfordrende arbeids- og utviklingsoppgaver

Godt arbeidsmiljø

Fleksibel arbeidstidsordning

Gode pensjonsordninger gjennom KLP

Tilsetting skjer for øvrig på vanlige kommunale vilkår 

 

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.

Kommunen har et personalpolitisk mål om: - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne,- å rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering