Detaljer


Regionsjef i Møre og Romsdal

         

Vil du stå i spissen for vår region med Møre og Romsdal som kjerneområde?


Vi søker etter en regionsjef med ansvar for regionen som dekker Møre og Romsdal, Oppdal og nordlige deler av Vestlandet . Regionen består per i dag av 17 apotek. Som regionsjef vil du bli en del av teamet i Vitusapotek Salg og Drift med totalt 14 regionsjefer, en koordinator og to Salgs- og Driftsdirektører. 

Som regionsjef i Vitusapotek har du en viktig rolle som bindeledd mellom vårt servicekontor og våre apotek. Mangfoldet i oppgaver og utfordringer gjør at få dager blir like. Som regionsjef vil du ha direkte personalansvar for apotekerne i regionen. I tett dialog med apotekerne, vil du bidra til etterlevelse og videreutvikling av vårt konsept. Du vil ha totalansvar for oppnåelse av kvalitets- og økonomiske mål i regionen. I tillegg vil du få ansvar for å bidra til etablering av nye Vitusapotek, samt (ved behov) flytting og ombygging av eksisterende Vitusapotek. En svært sentral oppgave er å være motivator for lokal suksess og best mulig salgs- og resultatoppnåelse i det enkelte Vitusapotek og for regionen som helhet. Du skal sikre best mulig kunde- og medarbeidertilfredshet i regionens apotek, samt følge opp kjedestandarder, strategiske initiativ og videreføre beste praksis.
 
Mye reisevirksomhet følger stillingen, der du i hverdagen er på farten med apotekbesøk.

Stillingen rapporterer til Salgs- og Driftsdirektør Vitusapotek, Sektor 2.
Tiltredelse etter avtale.

Arbeidsoppgaver
  • Budsjett- og resultatansvar
  • Personalansvar for apotekere/bestyrere
  • Bindeledd mellom ledelsen og apotekene i regionen
  • Sentral rolle ved etablering, flytting, ombygging eller nedleggelse av apotek
  • Motivator for lokal suksess og oppnå best mulig kunde- og medarbeidertilfredshet
  • Optimalisering av apotekenes prestasjoner i kundemøtet og salgs- og rådgivningsinnsats i reseptur og selvvalg
  • Følge opp kjedestandarder og videreføre beste praksis
Kvalifikasjoner
  • Erfaring med apotekdrift eller drift av detaljhandelsforetak 
  • Salgs- og markedsforståelse 
  • God bedriftsøkonomisk innsikt og forståelse
  • Bred yrkeserfaring innenfor ledelse 
  • Organisasjonsforståelse
  • Gode IT-kunnskaper
  • Rekrutteringserfaring er en fordel

Utdanningsretning

  • Administrasjon og ledelse
  • Salg/Markedsføring
  • Farmasi

Utdanningsnivå

  • Høyskole/Universitet
Personlige egenskaper
  • Resultatorientert og målrettet
  • Motiverende og engasjerende opptreden 
  • Fleksibel
  • Gode samarbeidsevner 
  • Selvstendig
  • Høy arbeidskapasitet og evne til å jobbe effektivt og systematisk i et hektisk miljø
  • Mestre mange baller i luften/parallelle prosesser, og samtidig ha godt overblikk og evne å se helheten
  • Relasjons- og nettverksbygger
Vi tilbyr
  • En spennende stilling i et solid selskap i utvikling
  • Store muligheter for påvirkning, samt faglig og personlig utvikling
  • Et godt fagmiljø med motiverte og gode kolleger
  • Gode og konkurransedyktige betingelser
  • Gode karrieremuligheter i et stort internasjonalt selskap