• Bedrift
    Birkenes kommune
  • Søknadsfrist
    20.09.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4760, BIRKELAND
    BIRKENES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3126117
  • Se her for andre jobber fra Birkenes kommune
  • Oppdatert 03.09.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Birkenes kommune

Rådgiver vei, vann og avløp

Offentlig forvaltning

Vi søker en engasjert og faglig dyktig person innenfor fagområdet vei, vann og avløp. Du må være initiativrik og ansvarsfull, med et sterkt ønske om å bidra til et godt arbeidsmiljø.

Enhet drift består av fagområdene renhold, vaktmestertjeneste og vei, vann og avløp. Enheten har ansvaret for drift og vedlikehold av kommunal infrastruktur. Det er i enheten 31 ansatte fordelt på de ulike fagområdene, inkludert en enhetsleder, tre teamledere, en fag- og prosjektansvarlig vann og avløp og en prosjektansvarlig bygg.

Arbeidsoppgaver
  • Saksbehandling etter relevante lover og forskrifter innenfor vei, vann og avløp.
    • Behandling av søknader, tekniske planer og ferdigmeldinger om tilknytning til kommunalt vann- og avløpsnett.
    • Behandling av søknader om utslippstillatelser, samt oppfølging av private renseanlegg. Det forventes økt arbeidsmengde innen spredt avløp i årene som kommer.
    • Behandling av søknader etter vegloven.
  • Tverrfaglig samarbeid, med bl.a. kommunens byggesaksavdeling og LiBiR IKS.
  • Rapportering av data til Statistisk sentralbyrå (KOSTRA), Mattilsynet og Fylkesmannen.
  • Publikumsrettet veiledning.
  • Andre arbeidsoppgaver innenfor fagfeltene kan bli tillagt stillingen.
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning på høyskole/universitet, fortrinnsvis vann- og miljøteknikk.
  • Relevant kompetanse kan kompensere for deler av utdanningskravet.
  • Ønskelig med erfaring fra offentlig forvaltning.
  • God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Gode IT-kunnskaper.
  • Ønskelig med relevant arbeidserfaring. 
Personlige egenskaper
  • Faglig engasjement og personlig egnethet. 
  • Selvstendig og systematisk, med stor arbeidskapasitet.
  • Gode kommunikasjons – og samarbeidsevner.
  • Fleksibel, initiativrik og løsningsorientert.
  • Serviceinnstilt og høy etisk bevissthet Evne til å tenke helhetlig.  
Vi tilbyr
  • En god arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Et bredt fagmiljø med kompetente kolleger
  • Godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Ansettelse på kommunale vilkår med medlemskap i KLP
  • Tiltredelse snarest 
 

  • Bedrift
    Birkenes kommune
  • Søknadsfrist
    20.09.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    4760, BIRKELAND
    BIRKENES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3126117
  • Se her for andre jobber fra Birkenes kommune
  • Oppdatert 03.09.2020