• Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4336416
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 17.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjerdrum kommune

Rådgiver planlegging 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være med å utvikle en kommune i vekst?
Gjerdrum kommune søker en motivert og kompetent medarbeider som ønsker å være med å utvikle en kommune i sterk utvikling. Virksomhet for plan, oppmåling og byggesak består av 6 årsverk har ansvaret for plansaker, byggesaker, oppmåling og matrikkelføring, kulturminner, og kartdataforvaltning. Virksomheten har tett samarbeid med nabokommuner, og har stort fokus på å levere tjenester av høy kvalitet. 


Arbeidsoppgaver:

    Dette er en av to rådgiverstillinger som har ansvaret for offentlig arealplanlegging og behandling av private planforslag. Virksomheten har også et ansvar for å påse at planstrategi og kommuneplanens samfunnsdel blir utarbeidet og rullert i henhold plan- og bygningsloven.  
    Stillingen vil også jobbe med uttalelser og medvirkning inn andre kommunale og regionale planprosesser, samt å gi planfaglige innspill andre saker hvor dette er relevant.

Kvalifikasjoner:

  • Utdanningsnivå på minimum bachelornivå innen relevante fagområder, f.eks arealplanlegger, landskapsplanlegger, samfunnsplanlegger, samfunnsgeograf, statsviter og lignende
  • Kandidaten bør ha god kjennskap til plan- og bygningsloven
  • Erfaring fra offentlig planlegging er en fordel
  • God erfaring med bruk av IKT-verktøy er en forutsetning
  • Kjennskap til sak/arkivsystem Websak (ACOS) er en fordel
  • For spesielt egnede kandidater kan relevant erfaring erstatte formell utdanning
  • God forståelse for kommunalt styre og forvaltning er nødvendig

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å jobbe effektivt, nøyaktig, strukturert og selvstendig 
  • Du har evne til å tilegne deg ny kunnskap raskt og anvende denne på nye problemstillinger
  • Du har gode analytiske evner og klarer å se ting i sammenheng
  • Du har god skriftlig og muntlig norsk fremstillingsevne
  • Det blir vektlagt at du er løsningsorientert, og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • Personlige egenskaper tillegges stor vekt

Vi tilbyr:

  • Arbeidssted med sentral beliggenhet på Øvre Romerike
  • Et godt arbeidsmiljø og muligheter til å jobbe med spennende, utfordrende og varierte oppgaver 
  • Mulighet for faglig utvikling og videreutdanning
  • Konkurransedyktig lønn
  • Fleksibel arbeidstid
  • Medlemskap i kommunal pensjonsordning

Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer
meroffentlighet ved tilsettinger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for
bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir informert og får mulighet til eventuelt å
trekke sin søknad før offentliggjøring, jf. offentleglova § 25.

 

  • Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    31.01.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4336416
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 17.01.2022