Detaljer

  • Bedrift
    Nesodden kommune
  • Søknadsfrist
    26.01.2021
  • Sted:
    NESODDTANGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VIKEN
  • Arbeidssted:
    NESODDTANGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3365450
  • Se her for andre jobber fra Nesodden kommune

Rådgiver for internkontroll og personvern (personvernombud)

Vil du være med å bygge opp kommunens overordnede internkontrollsystem og styrke kommunens evne til å følge personvernregelverket i praksis?
Da har vi i Nesodden kommune ledig en 100% fast stilling som rådgiver for internkontroll og personvern.


Rådgiver ansettes i kommunalområdet Digitalisering, utvikling og administrasjon. Etter personvernforordningen (GDPR) skal Nesodden kommune ha personvernombud. Du vil ivareta denne rollen. I tillegg skal vi styrke vårt arbeid med internkontroll som et viktig ledd i vårt kvalitetssystem. 

Arbeidsoppgaver
  • Rådgivning i overordnet internkontroll og kvalitet i hele kommunen
  • Opplæring i personvern og internkontroll til ledere og virksomheter
  • Opplæring i kvalitetssystemet til ledere og virksomheter
  • Kommunens kontaktperson som personvernombud
  • Systemansvarlig for kvalitetssystemet
  • Opprette dokumentasjon for helhetlig overordnet kvalitetssystem
  • Opprette dokumentasjon for overordnet personvern
  • Analyse av avvik
  • Sikre erfaringsdeling på tvers av kommunalområder
  • Gi kommunens øverste ledelse rådgivning i tiltak til forbedring
  • Saksbehandling
  • Følge opp kommunens digitaliseringsstrategi knyttet til personvern
  • Som rådgiver i Digitalisering utvikling og administrasjon kan det påregnes generelle rådgivningsoppgaver for Nesodden kommune. 
Kvalifikasjoner
  • Relevant masterutdanning eksempelvis, juss/rettsvitenskap, statsvitenskap/samfunnsvitenskap/ledelse.
  • Kunnskap om og evne til å sette seg inn i relevant lovverk
  • Kunnskap og evne til å analysere tall og andre data

 

Det er også ønskelig med

  • Kunnskap og erfaring fra kommunal forvaltning
  • Rådgivningskompetanse
  • Erfaring fra arbeid ned personvern/internkontroll
Personlige egenskaper
  • Har interesse for digital utvikling.
  • Har gode samarbeidsevner og trives med arbeid i tverrfaglige team og prosesser.
  • Jobber systematisk, har evne til å tenke helhetlig og har god organisasjonsforståelse
  • Er analytisk
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne
  • Er positiv, liker utfordringer og er løsningsorientert

    Personlig egnethet blir vektlagt. 
Vi tilbyr
  • En lærende og fremtidsrettet organisasjon
  • Interessante arbeidsoppgaver i et kompetent arbeidsfellesskap
  • Godt arbeidsmiljø
  • Bedriftsidrettslag og kommunekor
  • Fleksibel arbeidstid
  • Gode låne- og pensjonsordninger.
  • Ulykkesforsikring også i fritiden
  • Lønn etter avtale