• Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5448671
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
Ledig stilling

Gjemnes kommune

Rådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Rådgiver ved NAV Gjemnes

 

Om NAV Gjemnes og kommunen

NAV Gjemnes har kontorlokaler på Batnfjordsøra. Vi er et kontor som består av leder og 3 rådgivere. Gjemnes kommune har 2.600 innbyggere og ligger sentral plassert mellom Kristiansund og Molde med ca. 30 minutters kjøretid til begge byer og gode bussforbindelser.  Gjemnes kommune ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv til alle årstider. Kommunen er behjelpelig ved ønske om boligetablering.

Gjemnes kommune har bosatt mange flyktninger fra Ukrainia og kommunestyrets vedtak sier vi skal bosette mellom 80-100 personer i 2023, og vi er nær dette målet.

 

Gjemnes kommune og NAV Gjemnes har et mål om å få de bosatte flyktningene raskest mulig ut i arbeid og derfor lyser vi ut enn 100% fast kommunal stilling som veileder/rådgiver.

 

Arbeidsoppgaver

  • Tett brukerkontakt med veiledning, motivering og oppfølging gjennom fysiske og digitale møter samt bruk av digital aktivitetsplan
  • Kontakt og samarbeid med arbeidsgivere, flyktningetjeneste, fastleger, behandlere og andre aktuelle samarbeidspartnere
  • Råd og veiledning av sosiale tjenester samt saksbehandling av kommunale tjenester
  • Oppfølging av egen portefølje
  • Godt samarbeid med oss andre på kontoret
  • Endring av arbeidsoppgaver ut fra kontorets behov.

 

Kvalifikasjoner

  • 3-årig høyere utdanning fra universitet/høgskole og gjerne innen sosialfag, samfunnsfag eller pedagogikk.
  • Veiledningskompetanse
  • Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
  • Gode digitale ferdigheter
  • Førerkort klasse B

Det er ønskelig at du har:

  • Kunnskaper om lokalt arbeidsmarked (Nordmøre og Romsdal)
  • Erfaring fra tverrfaglig samarbeid og er løsningsorientert
  • Erfaring fra samarbeid med arbeidsgivere
  • Erfaring fra saksbehandling og lovanvendelse

 

Personlige egenskaper

  • Har evne til å bidra til nytenking og utvikling, engasjert og initiativrik
  • Har evne til å være fleksibel og kunne stå i kontinuerlig omstilling
  • Har evne til å jobbe planmessig, strukturert og målrettet
  • Er god på nettverksbygging og har evne til å bygge gode relasjoner
  • Har evne til å håndtere høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet
  • Personlig egnethet blir tillagt stor vekt

 

Vi tilbyr

  • Aktive og engasjerte kolleger i et godt arbeidsmiljø
  • Gunstige pensjonsordning, yrkesskade og gruppelivsforsikring
  • Fleksibel arbeidstid

 

 

  • Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    28.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5448671
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune