Rådgiver

Handelshøyskolen BI

Skole - Universitet

Sentral instituttadministrasjon er en nyopprettet enhet under prorektor for Forskning og fagressurser som skal støtte instituttene og være bindeledd mot resten av organisasjonen i felles administrative saker. Enheten har også ansvar for saksbehandling, utredninger og prosessforbedring.

Instituttadministrasjonen skal effektivisere og digitalisere sine arbeidsprosesser. Vi søker en som har lyst til å bidra i dette utviklingsarbeidet i en nyopprettet stilling som rådgiver. Stillingen passer for deg som trives med varierte oppgaver innen administrasjon og tilrettelegging, identifisere forbedringer, samt jobbe med ulike IT-løsninger. Du vil ha et funksjonelt ansvar for IT-løsninger, som brukes til å støtte administrative prosesser og rutiner på tvers av instituttadministrasjonen. I denne rollen må du trives med å utrede, sammenstille og dokumentere krav og behov, samt tilpasse og gjennomføre opplæring og testing av løsningene. Vi har behov for en selvstendig, løsningsorientert og initiativrik kollega som jobber strukturert med høy gjennomføringsevne.

Arbeidsoppgaver

  • Utrede, sammenstille og dokumentere brukerbehov for IKT og støttesystemer på tvers av instituttene
  • Ansvar for å utarbeide prosess- og rutinebeskrivelser spesielt knyttet til bruk av digitale systemer
  • Identifisere forbedringsområder som kan løses med systemstøtte
  • Utforme opplegg for testing av releaser, gjennomføre testing og følge opp feil og feilretting
  • Utvikle og gjennomføre opplæringsopplegg, herunder sikre tilstrekkelig opplæringstilbud av relevante og nye systemer for instituttadministrasjonen og faglige
  • Rådgiving og støtte til instituttene og andre utredningsoppgaver etter behov
  • Ha kontakt med faglig stab når det kommer til støtte og support for våre systemer

Justeringer eller endringer av ansvarsområder og oppgaver må kunne påregnes.

Kompetanse

  • Høyere relevant utdanning på masternivå. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • God generell IT-kunnskap og god kjennskap til Microsoft Office-programvare er nødvendig
  • Kjennskap til systemer som Wiseflow, Salesforce, Banner, Discover, DevOps vil være en fordel
  • Erfaring fra prosjektarbeid
  • Erfaring fra arbeid med opplæring
  • Erfaring med gjennomføring av tester/releaser av digitale systemer
  • Kjennskap til universitets- og høyskolesektoren blir vektlagt
  • Meget gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk 

Personlige egenskaper

  • Du kan raskt sette deg inn i nye problemstillinger og finne løsninger
  • Du er fleksibel og håndterer flere prosesser samtidig
  • Du har gode samarbeidsevner og er serviceinnstilt
  • Initiativrik og ansvarsbevisst
  • Evne til å jobbe strukturert, systematisk og effektivt

Vi tilbyr

  • Interessante arbeidsoppgaver og gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et inspirerende arbeidsmiljø med ambisiøse kolleger
  • En spennende og betydningsfull organisasjon med høye ambisjoner i en sektor som er stadig i utvikling
  • Selvstendig rolle med mye ansvar
  • 35 timers arbeidsuke, 5 ukers ferie, samt fri jul og påske
  • Gode ordninger for pensjon, lån og forsikring

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju fortløpende. 
Har du spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med administrasjonsleder Kristine Nilsen Seeberg, telefon 46 410 780.

 
Skal du rekruttere?
  1. Opprett bedriftskonto, legg ut ledig jobb
  2. Velg hvor jobben skal være synlig: NAV, Finn.no, Google, Facebook, Instagram ++
  3. Motta og vurder søknader
Les mer på Karriere for bedrifter Legg ut jobbannonse