• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    11.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5793631
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Ledig stilling

Bardu kommune

Prosjektleder VA

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bardu kommune er en innovativ og bærekraftig kommune med et sterkt engasjement for å levere trygge og effektive vann- og avløpstjenester til våre innbyggere. Bardu kommune har som visjon for sine innbygger å skape trivsel og kvalitet i friske omgivelser.

Vi søker en erfaren prosjektleder til å lede utviklingen og vedlikeholdet av kommunens VA-infrastruktur for å sikre kvalitet, pålitelighet og bærekraft. Det vil også være prosjekter innenfor fagområdet vei.

Arbeidsoppgaver:
Som prosjektleder for VA vil du ha ansvar for:

  • Planlegging, koordinering og gjennomføring av prosjekter innen vann- og avløpssektoren
  • Utarbeidelse av prosjektplaner, anbudsdokumenter og kontrakter
  • Samarbeid med interne og eksterne aktører, inkludert konsulenter, entreprenører og myndigheter
  • Sikring av prosjekters fremdrift i henhold til tidsplaner, budsjett og kvalitetskrav
  • Oppgradere ledningskartverk
  • Oppfølging av HMS-krav og sikring av et trygt arbeidsmiljø
  • Budsjettering, økonomisk oppfølging og rapportering av prosjekter
  • Teknisk vurdering og optimalisering av VA-løsninger
  • Overvåking og evaluering av prosjekter for kontinuerlig forbedring

Kvalifikasjoner:
Vi søker deg som har:

  • Relevant høyere utdanning på bachelornivå innen VA-teknikk, bygg- og anleggsteknikk eller tilsvarende
  • Minimum 5 års erfaring som prosjektleder innen VA-sektoren
  • God forståelse av norske lover og forskrifter innen vann- og avløpsteknikk
  • Har kjennskap til kontrakts formular NS 8405 og NS8406
  • Bruk av Nordkart som arbeidsverktøy for ledningskartverk
  • Sterke lederegenskaper og evne til å motivere og lede prosjektteam
  • Gode kommunikasjons- og forhandlingsevner både skriftlig og muntlig, evne til å etablere og vedlikeholde relasjoner.
  • God økonomisk forståelse og erfaring med prosjektbudsjettering
  • Gode IT-kunnskaper, gjerne erfaring med prosjektstyringsverktøy og GIS-systemer

Personlige egenskaper:

  • Du er robust og har stor arbeidskapasitet.
  • Du er fleksibel, har lett for å omstille deg og kan ta gode beslutninger i en hektisk hverdag.
  • Du har evne til å jobbe selvstendig når det er behov for det, men er også god på å samarbeide med andre.
  • Avdelingen er i utvikling, det er derfor viktig at du har evne til å se løsninger og er endrings- og utviklingsorientert.
  • Du er opptatt av å skape resultat og å nå de målene vi har satt oss. 
  • Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse

Vi tilbyr:

  • Oppstart etter avtale
  • En spennende og utfordrende jobb i et travelt miljø, mange dyktige kollegaer og et godt arbeidsmiljø.
  • Fleksibel arbeidstidsordning.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Bardu kommune er en IA bedrift
  • Tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Mulighet for trening i arbeidstiden

 

Generelt:
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

Det gjøres oppmerksom på at ved eventuelle interne tilsettinger kan det bli andre aktuelle stillinger ledig. 

i søknadsprosessen anbefales det at du oppretter bruker og lagrer din CV inn i easycruite.

 

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  

 

Andre opplysninger:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel. 

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    11.08.2024
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5793631
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune