• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    29.05.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    9008, TROMSØ
    TROMSØ
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4562814
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE
  • Oppdatert 30.04.2022
Ledig stilling

TROMSØ KOMMUNE

Prosjektleder - oppgradering av Storgata nord

Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon

Bli med å lede oppgraderingen av Storgata - Tromsøs svar på Karl Johan!

Om stillingen
Tromsø kommune er nå klar for utførelse av prosjektet, oppgradering av Storgata nord. 350 meter med ny gågate i Tromsø sentrum. Stillingsprosenten er 100 % med varighet på 2 år med mulighet for forlengelse. Stillingen vil inngå i enhet Vegs prosjektledergruppe og rapportere til prosjektkoordinator og enhetsleder Veg.

Om arbeidsoppgavene
Vi ser etter deg med lang erfaring innenfor prosjektledelse gjerne innenfor fagfeltet veganlegg. Det viktigste er likevel du har anleggsentreprise i ryggmargen og er kapabel til å lede en kompleks utbygning som Storgata, med dens mange involverte aktører, stramme økonomiske rammer, krevende logistikk og faseplanlegging. Samt kommunikasjon med og ivaretakelse av direkte berørte interessenter som f.eks. gårdeiere, varelevering og byens befolkning.

Søkere med annen fagbakgrunn som kan vise til lang erfaring, for eksempel innen andre segmenter av bygge- og entrepriserett og gode resultater fra prosjektledelse vil bli vurdert. Arbeidsspråk er norsk.     

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no)

Kort om prosjektet, oppgradering av Storgata nord
Prosjektet er nå i ferd med å ferdigstille detaljprosjekteringen og kommunen vil i løpet av vår/sommeren 2022 gå ut med en konkurranse på gjennomføringen. Planlagt byggestart er høsten 2022 med ferdigstillelse i løpet av 2023. Prosjektets anleggsentreprise er i størrelsesorden 62-85 millioner kroner.

Arbeidsoppgaver:

  • Ivareta Tromsø kommunes rolle som byggherre.
  • Prosjektledelse, herunder:
    • Anskaffelse av rådgivere og entreprenører.
    • Koordinering og samarbeid mellom kommunens fagmiljøer.  
    • Planlegge og lede den daglige samhandlingen og samordningen mellom aktørene i prosjekter.            
    • Prosjektgjennomføring iht. styrende dokumenter og etablerte styringsverktøy.
    • Prosjektstyring og kontroll av økonomi, fremdrift, kvalitet. 
    • Ivaretakelse av SHA i prosjekter.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant erfaring fra prosjektarbeid av større omfang/kompleksitet, fortrinnsvis fra anleggs- og samferdselsprosjekter.
  • God norsk skriftlig og muntlig framstillingsevne.
  • Kunnskap og erfaring innen offentlige anskaffelser og kontraktsoppfølging er ønskelig.
  • Relevant høyere utdanning kan i noen grad kompensere for erfaring.

Personlige egenskaper:

  • God gjennomføringsevne. 
  • Ønske om å bidra til et godt faglig prosjektleder-miljø. 
  • Evne til å håndtere komplekse problemstillinger og være åpen for ny kunnskap.
  • Gode kommunikasjons og samarbeidsferdigheter.
  • God arbeidskapasitet med vilje og evne til å stå på i en hektisk hverdag.
  • Personlig egnethet vil vektlegges ved ansettelse.

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver med stor grad av frihet og faglige utviklingsmuligheter.
  • Du får være med å utvikle samfunnet og samferdselsstrukturen i Tromsø.
  • Relevante kurs innen offentlige anskaffelser, kontraktsstandard mv.
  • Profesjonelt fagmiljø med tverrfaglig kompetanse, støtte fra interne fagmiljøer.
  • Et trivelig og sosialt og godt faglig miljø.
  • Lønn etter avtale.
  • Fordelaktige pensjons- og forsikringsordning.
  • Fleksibel arbeidstid og ellers gode betingelser.
  • Flyttegodtgjørelse kan avtales.

    Annet

    • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
    • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
    • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.

    Kjenner du deg igjen i dette? – da vil vi høre fra deg!

     

    • Bedrift
      TROMSØ KOMMUNE
    • Søknadsfrist
      29.05.2022
    • Stillingstype:
      Heltid
    • Bransje:
      Offentlig forvaltning¤Kommuneadministrasjon
    • Utdanningskrav:
      Påkrevet
    • Arbeidserfaring:
      Ønskelig
    • Adresse:
      9008, TROMSØ
      TROMSØ
      Norge
    • Antall stillinger:
      1
    • karriere-kode:
      4562814
    • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE
    • Oppdatert 30.04.2022