Ledig stilling

Nesodden kommune

Prosjektleder/Controller/Byggeleder /Energirådgiver

Offentlig forvaltning

Nesodden kommune er i utvikling og står foran omfattende og spennende prosjekter. Det skal rehabiliteres og oppføres nye store, komplekse formålsbygg over de neste årene.
Prosjektavdelingen ligger i Virksomhet Eiendom og består av et lite miljø med sterkt motiverte og faglig sterke personer med prosjektledelses-, prosjekterings- og byggeteknisk bakgrunn. Jobben omfatter utstrakt samarbeid med interne og eksterne miljøer under planlegging og gjennomføring av prosjekter, og stiller krav til samarbeidsevne og forståelse for medvirkningsprosesser.
Prosjektavdeling ivaretar oppgaver fra konseptvalg til overtakelse, fra prosjektering til byggeledelse på nybygg og eksisterende bygg, energirådgivning og -kartlegging, HMS/SHA planer, og controlling.


Til våre byggeprosjekter vil vi ansette nye medarbeidere med følgende fokus:
Prosjektledelse / Energirådgivning / byggeledelse / Prosjektkoordinator / Controller / Juridisk kompetanse.

Vi er ute etter deg som leder prosjekter på godt faglig og organisatorisk grunnlag, som tar høyde for komplekse beslutningsprosesser og forskjellige interessenter.  Samtidig skal du som prosjektleder ha fokus på det grønne skifte, og jobbe målrettet mot gode energiløsninger, automasjon, og effektive klima- og miljømessige bygg. Du må kunne produsere saksdokumenter som gir grunnlag for beslutninger i prosjektstyringsgrupper og politiske styrer og samarbeide med kommunes fagmiljøer innen økonomi, plan og miljø.


Vi er også ut etter deg som koordinerer aktiviteter i og mellom flere prosjekter internt og eksternt, eller deg som kan prosjektstyring / controlling, eller anskaffelses- og kontraktsstyring.

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdannelse på nivå master, bachelor innen byggfag, økonomi eller andre relevante fagområder
  • Realkompetanse med relevans for oppgavene (Prosjektkoordinator)
  • Erfaring som byggeleder/prosjektleder på nybygg og rehabiliteringsprosjekter
  • Har en god kombinasjon av teoretisk kunnskap og praktisk tilnærming til faget
  • Relevant erfaring fra offentlig sektor er ønskelig
  • God økonomisk og juridisk forståelse
  • God digital kompetanse innen faget
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

  • Du er først og fremst en Teamplayer, samarbeidsvillig og løsningsorientert
  • Du er analytisk, fremoverlent og har mye energi
  • Du har faglig og personlig autoritet og integritet
  • Du er målrettet med sterk gjennomføringskraft
  • Du inspirerer, er en motivator og en mediator 
  • Du er tillitsvekkende, trygg og selvstendig

Vi tilbyr:

  • Et spennende tverrfaglig miljø
  • Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver 
  • Dyktige og hyggelige kolleger - et godt team
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Ulykkesforsikring også i fritiden
  • Lønn etter avtale