• Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    19.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5428619
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 31.10.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjemnes kommune

Programrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om kommunen

Gjemnes kommune er en organisasjon i utvikling, og nå har vi bruk for din kompetanse. Vi har et godt og trivelig arbeidsmiljø, der verdibasert ledelse bygd på lagånd, ansvarliggjøring, lojalitet og brukerfokus ligger til grunn for virksomheten. Gjemnes kommune har 2600 innbyggere og ligger sentralt plassert midt imellom Kristiansund og Molde med god bussforbindelse til begge byer. Kommunen ligger i naturskjønne omgivelser med rike muligheter for friluftsliv i alle årstider.

 Flyktningetjenesten i Gjemnes kommune består av leder, en miljøarbeider og en programrådgiver. Vi samarbeider tett med NAV og øvrige enheter i kommunen om tilbudet vi gir til de vi bosetter. Vi har egen voksenopplæring i Batnfjordsøra og all norskundervisning foregår der. Kommunestyrets vedtak sier at vi skal bosette mellom 80-100 personer i 2023, og vi er nær dette målet. Så langt har vi kun bosatt flyktninger fra Ukraina, og vi bosetter spredt i hele kommunen. 

 

Vi lyser nå ut 2 stillinger: 

100 % fast stilling som programrådgiver

100% midlertidig stilling som programrådgiver, 1 års varighet 

 

 

Arbeidsoppgaver:

  • Være flyktningens primærkontakt og ha en helhetlig oppfølging
  • Gi informasjon og veiledning om samfunn og dagligliv 
  • Kompetansekartlegging 
  • Utarbeide individuell plan i samarbeid med flyktningen, og utforme et tilpasset introduksjonsprogram
  • Skaffe arbeidspraksisplasser og følge opp flyktning og arbeidsgiver
  • Saksbehandling etter gjeldende lovverk
  • Følge opp registrering i IMDinett/NIR  og kartlegging i Kompass
  • Utvikle og lede informasjonstiltak i folhold til bla samfunn, arbeidsliv og utdanning
  • Organisere tilbud som er lovpålagt i henhold til integreringsloven
  • Samarbeide med NAV og andre instanser om kvalifisering til arbeid
  • Andre oppgaver kan tillegges stillingen


Kvalifikasjoner:

  • Bachelor innen sosialfaglig, pedagogisk eller samfunnsfaglig arbeid
  • Det er ønskelig med kunnskap om lokalt arbeidsmarked
  • Gode digitale ferdigheter og god forståelse for offentlig forvaltning
  • Førerkort klasse B
  • Gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig


Egenskaper:

  • Vi ønsker oss en person som er fleksibel, løsningsorientert og kreativ 
  • Du må også ha gode samarbeidsevner, være serviceinnstilt og utvise stor grad av toleranse, tålmodighet og fleksibilitet
  • Erfaring fra arbeid med flyktninger er en fordel 
  • Du må være strukturert og evne å jobbe selvstendig og i team
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet


Vi tilbyr:

  • godt arbeidsmiljø
  • gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • fleksible arbeidstidsordninger


Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

  • Bedrift
    Gjemnes kommune
  • Søknadsfrist
    19.11.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6631, BATNFJORDSØRA
    GJEMNES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5428619
  • Se her for andre jobber fra Gjemnes kommune
  • Oppdatert 31.10.2023