• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    27.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3923355
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 11.06.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Praksiskoordinator

Offentlig forvaltning

Larvik Læringssenter er et kompetansesenter som tilbyr et bredt utvalg av utdanning, kurs og tjenester. Larvik Læringssenter består av avdelingene Norskskolen, Voksenopplæring, Tolketjenesten og Migrasjon og kultur. I tillegg tilbyr vi gratis karriereveiledningstjenester til alle våre elever/deltakere. 

Ved avdeling Norskskolen er det ledig et vikariat i 80 % som praksiskoordinator for skoleåret 2021/2022.  Praksiskoordinator jobber i team Norsk med praksis, og vil også bistå andre avdelinger ved Larvik Læringssenter.

Arbeidsoppgaver:

Noen av arbeidsoppgavene du skal utføre: 

  • Kartlegge og gjennomføre deltakersamtaler
  • Skaffe praksisplasser
  • Forberede, avklare, støtte og veilede deltakeren og bedriften før og underveis i praksisperioden
  • Samarbeide med lærere og deltakere for å finne gode tilpassede praksisplasser
  • Inngå avtale med bedrifter og offentlige instanser og koordinere praksisplasser
  • Følge opp deltakere i praksis
  • Registrere i våre datasystemer og rapportere
  • Samarbeide med lærere som har deltakere i praksis
  • Delta på samarbeidsmøter internt og eksternt
  • Skaffe informasjon om arbeidsmarkedet i regionen
  • Kontinuerlig jobbe med å skaffe nye samarbeidsbedrifter og holde seg oppdatert på arbeidsmarkedet

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor eller minimum 3- årig høgskole. Relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.
  • Kompetanse i og erfaring fra oppfølging av deltakere/elever i skole, jobb eller praksis
  • Erfaring fra næringslivet og salg er en fordel
  • Et godt nettverk mot næringslivet i regionen
  • Gode skriftlige og muntlige ferdigheter
  • Førerkort kl. B. og disponere egen bil.

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Personlige egenskaper:

  • Gode relasjonsbyggende egenskaper
  • Selvstendig, samtidig like å jobbe i team
  • Effektiv og fleksibel knyttet opp mot oppgaver og arbeidstid
  • Ryddig,  strukturert og god gjennomføringsevne

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Velferdsordninger for ansatte
  • Et "internasjonalt" arbeidsmiljø
  • Et god og flerkulturelt arbeidsmiljø
  • Høyt kompetente kolleger


Annet

Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
Den kommunale arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn oppfordres til å søke. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om. Politiattest må fremlegges før tilsetting
Søknad sendes elektronisk innen fristen via Webcruiter.
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag. Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noe. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige. En jobb med mening. Med mulighet til å utgjøre en forskjell. Det kan vi garantere at du får hos oss.

 

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    27.06.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3923355
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 11.06.2021