• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    02.06.2022
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4600747
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Ledig stilling

Bardu kommune

Pedagogisk leder i Bardubarnehagen

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om stillingen:

Bardu kommune har behov for å tilsette pedagogisk leder i vikariat for kommende barnehageår med tiltredelse 1.8.2022. 

Bardu kommune har fem barnehager, hvorav tre av dem er i sentrum, en i Øvre Bardu og en i Nedre Bardu. Barnehagene og skolene i Bardu deltar i nasjonal kompetanseheving, «Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis». I dette arbeidet får den enkelte barnehage veiledning av Læringsmiljøsenteret i Stavanger. Bardu kommune er også BTI (Bedre tverrfaglig innsats)- kommune, der bedre tverrfaglig innsats skal gjøre kommunen vår til en trygg og god kommune å vokse opp i for alle barn.   

Riktig kompetanse er avgjørende for kvalitet i barnehagen. Bemanningsplanene i barnehagene følger nasjonal målsetting om 50 % andel barnehagelærere og økt andel barne- og ungdomsarbeidere. I tillegg ønsker Bardu kommune at ansatte deltar på videreutdanning via Utdanningsdirektoratet sine ordninger.  

Bardubarnehagen ønsker en jevnere kjønnsfordeling, derfor oppfordres menn til å søke. En forbedret kjønnsbalanse er viktig for barna og arbeidsmiljøet. Derfor benytter vi oss av moderat kjønnskvotering av menn jfr. forskrift om særbehandling av menn.

Bardu kommunes visjon er trivsel og kvalitet i friske omgivelser.

Arbeidsoppgaver

  • Lede det pedagogiske arbeidet på din avdeling i henhold til gjeldende lover, forskrifter, vedtekter og retningslinjer.
  • Planlegge, gjennomføre, dokumentere og evaluere arbeid i barnehagen 
  • Veilede i pedagogiske prosesser og utviklingsarbeid
  • Være en aktiv deltaker i barnehagens lederteam
  • Bidra til å bygge en god kultur i barnehagen med et trygt og godt arbeidsmiljø.
  • Arbeidet med å bygge opp og opprettholde et godt foreldresamarbeid.
  • Samarbeide med andre instanser og ressurser.


Kvalifikasjoner:

  • Barnehagelærerutdanning

  • Gyldig politiattest må fremlegges ved ansettelse

  • Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig, minimum tilsvarende barnehageloven § 27
  • Beherske ulike digitale verktøy
  • Ønskelig med erfaring som pedagogisk leder
  • Ønskelig med videreutdanning innen veiledning


Egenskaper:

  • Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse

  • Evne til å inspirere og motivere

  • positiv holdning til utviklingsarbeid


Vi tilbyr:

  • 8 planleggingsdager i året
  • regionale og kommunale kompetansenettverk
  • godt arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • tilfredse foreldre jfr. foreldreundersøkelsen
  • mulighet til å ta ut fritid mellom jul og nyttår pga stengte barnehager
  • støttepedagoger i barnehagene
  • styrere med ledelsesutdanning
  • tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
  • gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring


Generelt

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no). 
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  

 

Andre opplysninger:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    02.06.2022
  • Stillingstype:
    Dag
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4600747
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune