Bedrift
Orkland kommuneSøknadsfrist
31.05.2022Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7300, ORKANGER
ORKLAND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4619453Se her for andre jobber fra Orkland kommune
- Oppdatert 17.05.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Orkland kommune
Økonomisk veileder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
NAV Orkland ble etablert 1. januar 2020 som et resultat av kommunesammenslåingen av de tidligere kommunene Agdenes, Orkdal og Meldal samt deler av Snillfjord kommune. NAV Orkland har også vertskommuneavtale med Rindal.
Hjerte for mennesker
NAV ønsker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 19 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillitt.
Mangfoldig kommune
Orkland kommune er en spennende kommune med et handels- og fritidstilbud som dekker de fleste behov. I kommunen finner du Orkdal sykehus, som er en del av St Olavs hospital og moderne industri og næringsliv. Smelteverk, offshore, mekanisk industri, treindustri og høyteknologisk elektronikk dominerer. I tillegg har nye store aktører etablert seg innen næringsmiddelindustri og havbruksnæring. Landbruket har fortsatt en sentral betydning med produksjon av melk, kjøtt og korn.
For å sikre god oppfølging av våre brukere og bistå til at de kommer i jobb søker vi nå etter en økonomisk veileder i 100 % prosjektstilling i 2 år.
Du skal jobbe med
- Kartlegging av brukernes økonomiske situasjon
- Informasjon, rådgivning og veiledning i henhold til Sosialtjenestelovens §17
- Veilede brukere i hverdagsøkonomiske spørsmål
- Veilede og bistå brukere i forbindelse med henvendelser fra inkassoselskap og Namsmann
- Andre typer arbeidsoppgaver må påregnes ved behov
Du har:
- Minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole innen økonomi, sosial-/helse-/samfunnsfag eller annen relevant utdanning. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- Erfaring fra veiledning/rådgivning
- God muntlig - og skriftlig fremstillingsevne
- Generelt gode datakunnskaper og evne til å sette seg inn i nye datasystemer
- Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig
Vi ønsker at du har:
- God økonomisk forståelse og interesse
- God forståelse for regelverk, metodikk og systemer, samt NAV sine virkemidler og tiltak
- God lovforståelse og kompetanse på forvaltning og lovverk
Du er:
- God på å bygge relasjoner og skape motivasjon og mestringsfølelse hos andre
- God på å jobbe i team
- Fleksibel, har stor arbeidskapasitet og trives med å jobbe i et hektisk men godt arbeidsmiljø
- Imøtekommende og serviceinnstilt
- Opptatt av brukermedvirkning i daglig kontakt med brukere av våre tjenester og samarbeidspartnere
- Tydelig, åpen og inkluderende
- Stabil og lojal
- Fleksibel og omstillingsdyktig
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr:
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
- Lønn i henhold til kommunalt regulativ
- God pensjonsordning gjennom Kommunal Landspensjonskasse
- Gode forsikringsordninger
For å kunne levere best mulig tjenester er det viktig med mangfold i rekrutteringen. Vi oppfordrer derfor personer med innvandrerbakgrunn, nedsatt funksjonsevne og hull i CV-en om å søke jobb hos oss. Vi legger arbeidsforholdene til rette for deg dersom du har behov for det. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette.
Bedrift
Orkland kommuneSøknadsfrist
31.05.2022Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7300, ORKANGER
ORKLAND
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4619453Se her for andre jobber fra Orkland kommune
- Oppdatert 17.05.2022