• Bedrift
    Løten kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4690689
  • Se her for andre jobber fra Løten kommune
  • Oppdatert 02.07.2022
Ledig stilling

Løten kommune

Økonomirådgiver 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du en engasjert økonom med stor arbeidskapasitet, godt humør og hjerte for offentlig sektor? Er du i tillegg opptatt av å bidra til et godt og effektivt arbeidsfellesskap,  godt samarbeid og god delingskultur, så håper vi du søker jobb som økonomirådgiver hos oss.

Stillingen er for tiden plassert under kommunedirektøren og utfører analyse- og utredningsoppgaver samt stabs- og støttetjenester til kommunens virksomhetsområder. Vi bruker UBW (Agresso) som økonomisystem og har innført Framsikt som budsjett- og rapporteringssystem.

Løten kommune har Midtpunkt med mangfold som visjon. Gjennom god samhandling, erfaring og kompetanse leverer vi tjenester av god kvalitet. 

Løten kommunes kjerneverdier er: Respekt – Ansvar – Mot. Verdiene danner grunnlag for hvordan vi vil ha det på arbeidsplassen.

Arbeidsoppgaver:

  • Analyse- og utredningsoppgaver for kommunedirektøren, herunder utrede økonomiske konsekvenser av administrative og politiske saker
  • Saksfremstilling, saksbehandling og prosjektarbeid
  • Fagperson for kommunens budsjett- og økonomiplanarbeid
  • Rådgiving i økonomispørsmål for virksomhetene ved månedsrapportering, tertialrapportering og årsberetning
  • Ansvar for budsjettkontroll og analyse
  • Implementering, opplæring og veiledning i kommunens økonomistyrings- og rapporteringssystem Framsikt
  • Oppfølging av politiske vedtak på økonomiområdet
  • Kvalitetssikring av prosesser og rutiner
  • Vederlagsberegning (egenandel for helse- og omsorgstjenester), beregning av tilskudd til private barnehager og beregning av tilskudd til ressurskrevende tjenester og  andre løpende oppgaver kan tillegges stillingen ut fra ansattes kvalifikasjoner.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning innen økonomi/regnskap på masternivå, siviløkonom eller tilsvarende, alternativt bachelorgrad kombinert med relevant erfaring
  • Kunnskap om kommuneøkonomi og -budsjett
  • Kunnskap om og erfaring fra analyse- og utredningsarbeid
  • Gode digitale ferdigheter og gjerne kjennskap til relevante fagsystemer som Framsikt (budsjett- og rapporteringsverktøy) og UBW (Agresso økonomisystem)
  • Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Vi vil legge vekt på relevant erfaring

Personlige egenskaper:

  • Du er trygg på deg selv, engasjert og interessert i faget ditt
  • Du liker å arbeide med digitale verktøy
  • Du er kvalitetsbevisst og ønsker å bidra til effektive økonomiprosesser
  • Du er ansvarsbevisst, strukturert, analytisk og løsningsorientert
  • Du har evne til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre
  • Du har høy servicegrad med stor arbeidskapasitet og godt humør
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
  • Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: respekt, ansvar og mot

Vi tilbyr:

  • Utfordrende og selvstendige arbeidsoppgaver i et humørfylt og hektisk arbeidsfellesskap
  • Fleksitidsordning
  • Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale og øvrige avtaleverk
  • Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger
Søknaden skal sendes elektronisk via Webcruiter.  

  • Bedrift
    Løten kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Adresse:
    2340, LØTEN
    LØTEN
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    4690689
  • Se her for andre jobber fra Løten kommune
  • Oppdatert 02.07.2022