• Bedrift
    Hadsel kommune
  • Søknadsfrist
    29.01.2023
  • Stillingsfunksjon
    Økonomi og regnskap
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig administrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Ønsket Språk
    Norsk
  • Adresse
    8450, STOKMARKNES
    HADSEL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4909139
  • Se her for andre jobber fra Hadsel kommune
  • Oppdatert 13.01.2023

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hadsel kommune

Økonomikonsulent / rådgiver

Offentlig administrasjon

Er du vår nye kollega?

Økonomikonsulent/rådgiver

Vi har ledig 100 % fast stilling som økonomikonsulent/rådgiver ved økonomiavdelingen. 

Om oss
Økonomiavdelingen er organisert direkte under rådmannen, og består av fakturering/innfordring (2 årsverk), regnskap/økonomi (3 årsverk) og lønn (1,5 årsverk).
Totalt teller økonomiavdelingen pt 8,5 årsverk, inkludert regnskaps- og økonomisjef. Økonomiavdelingen har det formelle regnskapsansvaret for Hadsel kommune, Hadsel Kirkelige fellesråd, Hadsel Boligstiftelse, Hadsel Eiendom KF og Hadsel Havn KF.


Sentrale arbeidsoppgaver
Hovedoppgavene til stillingen er knyttet til fakturering og innfordring. Det vil også være generelle oppgaver knyttet til driften av økonomiområdet i kommunen, slik som regnskapsføring, regnskapsavslutning, elektronisk fakturabehandling, utbetalinger, KOSTRA rapportering, mva-håndtering, vedlikehold av rutiner og årshjul, vedlikehold og administrasjon av regnskapssystem / lønnssystem, veiledningsansvar på regnskapssystem og oppfølging av regnskapsrapportering

Krav til kompetanse

  • Minimum 3 års relevant økonomiutdanning fra høyskole eller universitet
  • Kommunal regnskapserfaring eller annen relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og/eller erfaring fra kommunal/fylkeskommunal sektor er en fordel
  • God kunnskap i word, excel og generell IT-kompetanse 

Personlige egenskaper

  • Ansvarlig, initiativrik, nøyaktig, systematisk og utviklingsorientert
  • Stor arbeidskapasitet
  • Evne til å jobbe selvstendig, men også i team
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Har vilje og evne til å videreutvikle en god økonomiavdeling
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt 

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Utfordrende arbeidsoppgaver i en spennende organisasjon
  • Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement
  • Vi kan være behjelpelig med å skaffe barnehageplass 

Ansettelse
Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk. Lønn etter avtale i forhold til utdanning og praksis.
Du må oppgi minimum to referanser i søknaden

Språkkunnskaper
Det stilles krav til norskkunnskaper, skriftlig og muntlig, ved ansettelse.

Intervju
Søkere må være forberedt på å stille til intervju. Ta med originale dokumenter, attester og identifikasjon ved intervju/frammøte

Offentlighet
Opplysninger om søker kan bli gjort offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlista, jamfør Offentlighetslovens § 25.

Søknad sendes
Alle som søker, må levere fullstendig søknad og registrere all utdanning og arbeidserfaring i søknadsskjema. Søknader sendes via den elektroniske søknadsskjema knyttet til aktuell stilling - se "ledige stillinger" på www.hadsel.kommune.no

Søkere må aldri oppgi Bank- id informasjon i søknadsprosessen

Velkommen som søker!

Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.

 

  • Bedrift
    Hadsel kommune
  • Søknadsfrist
    29.01.2023
  • Stillingsfunksjon
    Økonomi og regnskap
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig administrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Ønsket Språk
    Norsk
  • Adresse
    8450, STOKMARKNES
    HADSEL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4909139
  • Se her for andre jobber fra Hadsel kommune
  • Oppdatert 13.01.2023