Detaljer

  • Bedrift
    Norwegian Greentech as
  • Søknadsfrist
    24.08.2019
  • Sted:
    FOSNAVÅG
  • Type arbeid:
    Kontroller, Regnskap, Finans, Budsjett, Økonomisystem,
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Konsulenter og frie yrker
  • Utdanningskrav:
    Bachelor
  • Arbeidserfaring:
    2-5 år
  • Ønsket Språk:
    Norsk, Engelsk
  • Fylke:
    MØRE OG ROMSDAL
  • Arbeidssted:
    Herøy
  • Land:
    Norge
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    1974455
  • Se her for andre jobber fra Norwegian Greentech as

Økonomiansvarlig

Norwegian Greentech er et selskap som fokuserer på miljøbeskyttende løsninger for maritim  næring. Vi leverer skreddersydde løsninger der hovedproduktet i dag er rensesystem for ballastvann, som møter de strengeste kravene i markedet og selges til rederi og verft verden over. Vi har solgt over 200 rensesystemer, og pga av nye internasjonale krav er markedet i vekst med følgende behov for rekruttering.
Norwegian Greentech er et selvstendig selskap i Havyard Gruppen.

Stillingen er nyopprettet og en skal bidra aktivt til utviklingen av selskapet som står foran et skifte; fra fokus på utvikling og sertifisering til levering av system for rensing av ballastvann og generell vannrensing. En skal jobbe med utvikling av system tilpasset den økte aktiviteten, fremskaffe beslutningsgrunnlag, prosjektkontroll, rapportering og aktivt delta i gruppen sitt finansmiljø. Regnskap og lønn blir forøvrig utført av konsernets shared service avdeling.

Stillingen rapporterer til daglig leder og økonomifunksjonen i Havyard Group.
Ytterligere informasjon om selskapene finner du på
www.havyard.com.
NGT er eid av børsnoterte Havyard Group og ledelsen i selskapet.


Arbeidsoppgaver

  • Business partner og støtte til ledelsen
  • Videreutvikle system/strukturen/rutiner iht. selskapets vekst
  • Utarbeide og følge opp budsjett og prognoser
  • Bistå konsern med input til kvartals- og årsrapportering
  • Ansvar for å utarbeide rapporteringsrutiner og prosjektoppfølging
  • Kommunikasjon og samarbeid med relevante avdelinger for å sikre kvalitet og fullstendighet i regnskap og rapporter
  • Likviditetsrapportering: Kontroll av kostnader i prosjekter og totalt
  • Bistå med relevant informasjon og analyse i forbindelse med anbudsarbeid


Ønskede kvalifikasjoner

  • Høyere utdannelse innen økonomi
  • God regnskapsforståelse
  • Gode Excel - og datakunnskaper
  • Gode norsk - og engelskkunnskaper
  • Vi ønsker gjerne at nyutdannede søker da vi kan supplere/støtte med ressurser i overgangsfase.


Personlige egenskaper

  • Selvgående og proaktiv.
  • Forholder seg lett til folk på alle nivå i organisasjonen og har gode samarbeidsevner
  • Lærevillig
  • Selskapet har ansatte som verdsetter ærlighet, integritet og respekt for mennesker og ser etter deg som ønsker å ta del i et team med slike verdier

Vi tilbyr

  • Muligheter til å påvirke innhold i rollen
  • Delta i prosjekt, fra anbud til gjennomføring
  • Vi tilbyr gode, personlige, utviklingsmuligheter med utfordrende oppgaver og du vil være en del av et finansmiljø i Havyard Group ASA
  • Godt arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser


Kontaktperson: Pål Aurvåg, mob; 950 05 004 eller Håvard Gjelseth, mob; 412 25 656