Detaljer

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    08.10.2020
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3176619
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Økonomi- og personalkonsulent

Brann og redning har som mål å være landsdelens spydspiss innenfor beredskap og forebyggende arbeid. Enheten har ca. 80 ansatte, og er inndelt i 3 fagavdelinger; brannforebyggende, beredskap, 110-sentralen, samt en økonomisk administrativ stab. Den nye brannstasjonen stod ferdig i 2010 og har topp moderne fasiliteter og utstyrspark. I februar 2020 ble Tromsø Brann og redning vedtatt skilt ut som et kommunalt foretak.

Som økonomi- og personalkonsulent hos oss vil du få en allsidig stilling. Oppgavene vil være varierte og blant annet knyttet til regnskap og lønn, personal, arkiv og annet administrativt som tilfaller enheten. Stillingen er underlagt økonomisjef. 

Arbeidsoppgaver
  • Økonomi-/ regnskapsarbeid, herunder bilagshåndtering, fakturering, oppfølging og avstemming
  • Personaladministrasjon, herunder saksbehandling, bistå avdelingsledere innenfor lover og regelverk, ansettelser og lønnsforhandlinger. Sykefraværsoppfølging i henhold til regelverk.
  • Sekretariat for interkommunalt utvalg mot akuttforurensning 
  • GDPR - følge opp digitalt arkiv og rutiner tilknyttet Public360, herunder post og arkiv 
  • Løpende administrative oppgaver
Kvalifikasjoner
  • Bachelor innenfor økonomi, fordel med bachelor innenfor regnskap og revisjon, samt emnet kommunalt og statlig regnskap
  • Erfaring fra arbeid med økonomi og regnskap
  • Erfaring fra personal- og arbeidsgiverspørsmål
  • Kompetanse fra kommunal sektor er en fordel
  • God IT-forståelse. Fordel med kjennskap til systemer som benyttes eks Agresso, Gat, Public 360 og Office 365, men ikke en forutsetning for å søke.
  • God skriftlig og muntlig fremstilling
  • Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskrav
Personlige egenskaper
  • Evne til å jobbe selvstendig og i team
  • Høy arbeidskapasitet
  • Samarbeidsvillig, strukturert og effektiv
  • Initiativrik og løsningsorientert
  • Positiv og fleksibel
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse
Vi tilbyr
  • Vi kan tilby en stilling med utfordrende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø
  • Stillingen har fleksibel arbeidstid
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Bedriftshelsetjeneste

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler
  • Stillingen krever utvidet politiattest
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter

Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!