Detaljer

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    11.10.2020
  • Sted:
    LEKNES
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    NORDLAND
  • Arbeidssted:
    LEKNES
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3170621
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nytenkende og engasjerte økonomer/revisorer til Leknes

Skatteetaten på Leknes søker tre nytenkende og engasjerte revisorer/økonomer. Vi ser etter entusiastiske og resultatorienterte personer som går i front. Du må være nysgjerrig og se muligheter der andre ser begrensninger. Det er en fordel om du har erfaring med prosjektarbeid eller teamarbeid.
 
Stillingene vil inngå i seksjon 2 i avdeling Fokusområder. Seksjonen har grupper i Skien, Lillestrøm, Voss, Førde, Ålesund og Leknes, og skal gjennom effektiv virkemiddelbruk sikre riktig fastsetting av skatt og avgift innenfor etatens til enhver tid prioriterte risikoer. Vi er i dag 22 medarbeidere ved skattekontoret på Leknes. Du vil jobbe tverrfaglig, og inngå i et godt faglig og sosialt miljø i en avdeling som vektlegger kunnskapsdeling og samhandling.
 
Seksjonen har for tiden ansvar for prioriterte risikoer innenfor nærstående og sjømat. I tillegg blir det fra 1. november opprettet nye enheter som skal ivareta arbeidsgiverkontrollen knyttet til de prioriterte risikoene. En av disse enhetene er lagt til Leknes, og en av de utlyste stillingene er lagt til den nye gruppen. Prioriterte risikoer vil endre seg i takt med samfunnsutviklingen, og etatens overordnede risikovurdering. Analytisk tankesett og erfaring med risikobasert kontrollmetodikk vil være nyttig i stillingene.
 
For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd.
 
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.

Arbeidsoppgaver
  • håndtering av prioriterte risikoer gjennom variert virkemiddelbruk, hvor kontroll kan være et av virkemidlene
  • bidra i utviklingen av fagområdet gjennom forbedringsarbeid som regelverksutvikling, digitalisering mv.
  • bidra i utviklingen av verktøy som understøtter arbeidsprosessene, samt ta initiativ til å komme opp med nye metoder og anvendelse av mulige virkemidler
  • initiativ til deling av kunnskap og kunne bidra i kurs og forelesninger
  • bidra i seksjonens øvrige oppgaver
Kvalifikasjoner
  • master i regnskap og revisjon/høyere økonomisk utdannelse på masternivå, eventuelt bachelor kombinert med relevant erfaring. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT
  • fordel med kunnskap og/eller arbeidserfaring innen et eller flere av områdene: Regnskap, IT, kommunikasjon, utviklings- og forbedringsarbeid, eller prosjektarbeid
  • erfaring med bruk av digitale verktøy
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk, og gjerne også i engelsk
Personlige egenskaper
  • gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
  • utviklingsorientert og evner å tenke nytt
  • evne til å skape engasjement
  • resultatorientert
Vi tilbyr
  • muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
  • utfordrende oppgaver og store fagmiljø
  • kompetanseutvikling
  • fleksitid og betalt overtid
  • trening i arbeidstiden
  • medlemskap i Statens pensjonskasse             

Stillingen lønnes som 1434 rådgiver/1223 skatterevisor, kr 500 000 – 650 000, eller 1224 spesialrevisor/1364 seniorrådgiver, kr 600 000 – 800 000, avhengig av kvalifikasjoner.  

For stilling som skatterevisor eller spesialrevisor kreves karakteren C eller bedre i revisjon, årsregnskap, skatterett og rettslære.

De første seks månedene regnes som prøvetid. Noe reisevirksomhet må påregnes.