Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Norsk rikskringkasting AS

NRKs nettredaksjon Digital historiefortelling søker to dyktige nettjournalister

Radio- og TV-selskaper

Vil du jobbe med lange fortellinger på nett? Vil du eksperimentere med historier for mobil - sammen med dyktige nettjournalister, fotografer og digitale utviklere?               Vi er på jakt etter to skrivende journalister til vår nettredaksjon Digital historiefortelling. Vi står blant annet bak de digitale historiene «Jakten på klimaendringene» og «Først da Mads var død, forsto foreldrene verdien av gamingen hans». Redaksjonen vant også prisen «Årets team» på NRKs fagdag i høst. Du vil få muligheten til å fordype deg i fortellinger som inngår i NRKs store satsinger fremover. Vi samarbeider også tett med radio- og TV-miljøene om historiene, for å nå et stort publikum.  

Kvalifikasjoner
Solide journalistiske grunnferdigheter og etisk bevissthet.   
Bred erfaring med langformat og feature på nett  
Kompetanse og interesse for dramaturgi, formgrep og digital historiefortelling   
Godt og levende språk  
Evne til å bearbeide og strukturere et stort og komplekst materiale  
Evne til å lære nye verktøy   
Erfaring med stillfoto er en fordel
Erfaring og interesse for sosiale medier   


Personlige egenskaper

God gjennomføringsevne fra ide til ferdig produkt.   

Positiv holdning til arbeidsoppgaver og kollegaer.  
Liker å eksperimentere og prøve ut nye ting   
Iderik og engasjert  
Kunne håndtere høyt tempo og arbeidspress.                                                                                                                                                                                                                          God på å ta tilbakemelding og evaluering     

Vi tilbyr

To midlertidige stillinger på henholdsvis 10 og 12 måneder med oppstart 1.januar 2020.

Et miljø som jevnlig evaluerer sakene, og som jobber for å gjøre hverandre bedre.                                                                                                                                    Kompetanseheving - redaksjonen ber ofte inn interne og eksterne kloke hoder som vi kan lære av.