• Bedrift
    Nord-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2120, SAGSTUA
    NORD-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4717795
  • Se her for andre jobber fra Nord-Odal kommune
  • Oppdatert 08.08.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nord-Odal kommune

Nærings- og eiendomsutvikler

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Nord-Odal kommune har en fast 100 % stilling som nærings- og eiendomsutvikler ved kommunalområde Eiendom og samfunn og enhet for Lanbruk og teknikk.

Kommunen har en aktiv rolle i utvikling av lokalsamfunnet, hvor kommunens rolle som tilrettelegger for næringsutvikling og boligutvikling er en sentral del av kommunenes samlede engasjement innen lokal samfunnsutvikling . Stillingen er en unik nøkkelrolle for utvikling med store personlige utviklingsmuligheter. 

Et godt kommunalt utviklingsarbeid krever mer enn bare forvaltning og tjenesteproduksjon. Det handler i tillegg om å ta initiativ til utviklingsprosesser, å være tett på det lokale næringslivet og boligutviklingsfirmaer, drive oppsøkende virksomhet, mobilisere og engasjere ressurspersoner osv. Næringssamarbeidet er godt utviklet i regionen og man vil ha et nettverk av ressurspersoner å spille på, blant annet gjennom Klosser og Sør-Hedmark næringshage. Vi vurderer også om kommunen skal ta en enda mer aktiv rolle gjennom eiendomsutviklingsselskaper, eventuelt i samarbeid med private utbyggere.  Kommunen arbeider for en bærekraftig utvikling og er nylig sertifisert som miljøfyrtårn.

Nord-Odal kommune ligger en time fra Oslo med gode kollektivforbindelser via tog og buss til Eidsvoll.

Arbeidsoppgaver:

  • Være kontaktledd mellom kommunen, næringslivet og andre relevante aktører for å utvikle grunnlag og rammebetingelser for næringsutvikling.
  • Råd og veiledningstjeneste for aktører innenfor næringslivet, herunder nyetablering av bedrifter.
  • Arbeide aktivt for utvikling av boligmarkedet gjennom samarbeid med grunneiere og  aktørene innenfor boligmarkedet.
  • Sentral tilrettelegger, forhandler, koordinator og planlegger i prosjekter for utvikling av aktuelle bolig- og næringsprosjekter på kommunens grunnarealer 
  • Forberede aktuelle politiske saker og utredninger innen fagområdet.
  • Følge opp Odal næringsfond og behandle søknader om tilskudd.
  • Profilere og markedsføre kommunen som attraktivt etablerings- arbeids- og bosted.
  • Fremforhandle og inngå ulike avtaler, inkludert salg- og utleie av kommunale næringsarealer.
  • Organisere, lede og koordinere prosjekter innenfor stillingens ansvarsområde, blant annet å utarbeide og rullere plan for strategisk næringsutvikling og bidra i gjennomføring av planen.
  • Delta i relevante nettverk, næringssamarbeid, fagmiljø og råd knyttet til utvikling og samarbeid, både lokalt og regionalt.
  • Delta i ulike plan- og utviklingsprosjekter lokalt og regionalt.
  • Være en pådriver og delta i oppfølging av arbeidet med bedre infrastruktur av betydning for innbyggere og næringsliv. 

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning, tilsvarende bahcelor eller masternivå og faglig bakgrunn innen fag som lokalsamfunnsutvikling, forretningsutvikling, entreprenørskap og innovasjon, eiendomsutvikling,  markedsføring, økonomi eller andre relevante fag. Særskilt relevant og lang praksis kan kompensere for utdanningskravet.
  • Kjennskap til kulturliv og forståelse for viktigheten av dette i relasjon til reiseliv og næringsutvikling i et samfunnsutviklingsperspektiv.
  • Erfaring og kunnskap fra både privat og offentlig næringsutvikling er en fordel.
  • God digital kompetanse
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.

Personlige egenskaper:

  • Nettverkskapende og gode samarbeids- og relasjonsbyggende egenskaper.
  • Evne til selvstendig og resultatorientert arbeid.
  • Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig med flere parallelle prosesser.
  • Initiativrik og kreativ med interesse og engasjement for bærekraftig samfunns- og næringsutvikling.

Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Muligheten til å være med på å påvirke morgendagens samfunn
  • Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver
  • Et arbeidsmiljø preget av engasjement og kompetanse
  • Gode utviklingsmuligheter
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale

Annet
Vi ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av alder, kjønn, etnisitet og
funksjonsnedsettelse.

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som
vedlegg. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Søknaden vil bli
vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en
særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd.

Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et
eventuelt intervju.

 

  • Bedrift
    Nord-Odal kommune
  • Søknadsfrist
    05.09.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2120, SAGSTUA
    NORD-ODAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4717795
  • Se her for andre jobber fra Nord-Odal kommune
  • Oppdatert 08.08.2022