• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Varierende arbeidstid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3964476
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 05.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Møtesekretær for Politisk sekretæriat

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Beskrivelse av arbeidssted og stilling:

Dette er en fantastisk spennende stilling for deg som er strukturert, liker høy aktivitet og har interesse for samspillet mellom politikk og administrasjon! Politisk sekretariat består av tre ansatte. Noen arbeidsoppgaver/roller fastsettes til den enkelte, andre oppgaver fordeles fortløpende i teamet.

Politisk sekretariat ivaretar arbeidsoppgaver og prosesser som i hovedsak knytter seg til politiske styringsorganer, sekretariatsfunksjoner, saksproduksjon, oppfølging av vedtak, kompetanseheving, publisering og digital arbeidsflyt. Det daglige arbeidet utføres i nært samarbeid med nærmeste leder, ordfører, kommunedirektøren og kommunedirektørens ledergruppe. Stillingen rapporterer til leder for Digitalisering, IT og utvikling.

Kveldsarbeid må påregnes.

Typiske arbeidsoppgaver:

· Sekretæransvar for definerte råd og utvalg, eventuelt formannskap og kommunestyre

· Koordinerende ansvar for rapporter til kommunedirektørens ledergruppe om vedtaksrapportering og –oppfølging

· Koordinerende ansvar i politisk sekretariat for politiske organ

· Diverse saksbehandling, produsere saksfremlegg, kontrollerfunksjon for saksframlegg

· Møtearrangør og -sekretær for politiske utvalg, herunder innkalling og protokoll

· Tilrettelegging og bruk av digitale systemer for politiske møter, opplæring av kommunens folkevalgte og brukerstøtte, samt teknisk/praktisk bistand i politiske møter

· Betjene henvendelser til politisk sekretariat

· Rådgivning både til folkevalgte, ledere og saksbehandlere

· Delta i planlegging, forberedelse, tilrettelegging og gjennomføringen av valg til Stortinget, Sametinget, fylkestinget og kommunestyret med flere

· Brukeropplæring i og videreutvikling av digitale verktøy som benyttes i arbeidet

· Systemansvarlig og prosjektdeltakelse/-lederfunksjon kan tillegges stillingen

· Andre arbeidsoppgaver som tilhører politisk sekretariat

· Bistå i løsning av arbeidsoppgaver i andre team ved behov

Kvalifikasjoner:

· Relevant 3-årig universitet-/høyskoleutdanning.

· Erfaring fra tilsvarende rolle og oppgaver kan kompensere for utdanningskravet

· Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig

· Gode digitale ferdigheter, gjerne også innen digital formidling

· Personlig egnethet vektlegges

· Erfaring fra tilsvarende rolle/oppgaver er ønskelig

Vi ønsker deg som er egnet for stillingen ved å:

· Ha innsikt i kommunale politiske prosesser og forstå viktigheten av et godt samspill mellom politikk og administrasjon

· Ha gode samarbeidsevner, være strukturert, effektiv, stabil og selvstendig

· Være fleksibel, positiv og serviceorientert, trives med hektiske arbeidsdager og kunne beholde roen under press

· Ha erfaring fra saksbehandling, saksbehandlingsverktøy og rådgivning

· Ha interesse og gjerne erfaring med å effektivisere/digitalisere arbeidsprosesser

Vi tilbyr:

Et positivt, hektisk og godt arbeidsmiljø med relativt tørr humor Gode muligheter for læring og utvikling Gode muligheter for å påvirke til forbedringsarbeid og bidra til en veldrevet organisasjon Mulighet til å være en del av et sentralt team som er en viktig drivkraft i gjennomføringen av både det politiske og administrative apparatet i vår flotte kommune

Generelle betingelser:

Lønn ihht lov og avtaleverk Pliktig medlemskap i gjeldende pensjonskasse

Søknad sendes: Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju. Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.

Kontaktperson: Øyvind Grandahl, konstituert leder Digitalisering, IT og utvikling.

Mobilnummer 93243200, mailadresse oyvind.grandahl@halden.kommune.no

 

 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    16.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Varierende arbeidstid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    , Halden
    HALDEN
    search.country.NORGE
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3964476
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 05.07.2021