• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4984866
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
  • Oppdatert 28.07.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bardu kommune

Miljøterapeut Rus og psykisk helse

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Bardu kommune med sine 4000 innbyggere ligger i vakre omgivelser sentralt i Indre Troms. Bardu har store friluftsmuligheter, godt utbygd idrettsanlegg og et godt tjenestetilbud. Næringslivet kan friste med nye spisesteder og god handelsstand.

Kommunens visjon er: Trivsel og kvalitet i friske omgivelser.

 

Miljøterapeut 100 % stilling.

Vil du ha en spennende og givende jobb? Er du sykepleier, sosionom eller vernepleier med videreutdanning /eller erfaring fra psykisk helsearbeid? Vil du være med å forme morgendagens tjenester innenfor rus og psykisk helse? Er du glad i mennesker, er du nytenkende og tar du utfordringer på strak arm?

Da ønsker vi å se deg på søkerlista. 

Rus og Psykisk helsetjeneste gir hjelp/bistand og behandling til mennesker med ruslidelser, psykiske lidelser og utfordringer i livet. Med utgangspunkt i den enkeltes behov tilbys bl.a. behandling, støttesamtaler, hjelp til mestring av dagliglivets gjøremål, koordinering av hjelpetiltak, og aktiviteter. 

Vi søker dyktige, selvstendig og engasjerte medarbeidere som vil gjøre en forskjell til vår avdeling innen rus og psykisk helse. 

 Vi har følgende stillinger ledige;

  • 2 x 100% fast stilling som miljøterapeut

Stillingen er tilknyttet Nordhagen bokollektiv som er et døgnbemannet tilbud. 

Turnus med langvakter på 12 timer med arbeid hver 3. helg. Nattevakter inngår.

 

Kommunen har nylig vedtatt «Plan for å Rekruttere og beholde kompetanse i Helse, omsorg og barnevern». Et av flere tiltak er: Rekrutteringstilskudd på kr 50 000. Beløpet utbetales som engangsbeløp ved nytilsetting i 100 % stilling, og med krav om to års bindingstid.

I tillegg utbetales 10 000 kr i tillegg i årslønn.

 

 

Arbeidsoppgaver:

  • Arbeid i tverrfaglig team og selvstendig 
  • Ansvar for å bidra til faglighet i avdelingen
  • Samarbeid med spesialisthelsetjenesten, NAV og frivillige organisasjoner
  • Stillingen innebærer stor grad av autonomi og fleksibilitet innenfor faglige og etiske rammer
  • Endringsarbeid på individnivå 
  • Deltagelse og/ eller koordinering av ansvarsgrupper 
  • Utarbeidelse av individuelle planer 
  • Kontakt med Statsforvalteren for råd og veiledning 
  • Daglig rapportering i kommunens elektroniske pasientjournalsystem/ fagsystem 
  • Medikamenthåndtering


Kvalifikasjoner:

  • Du er offentlig godkjent sykepleier, sosionom eller vernepleier
  • Videreutdanning i rus og/eller psykisk helsearbeid 
  • Kjennskap og erfaring innenfor psykisk helse og rusarbeid 
  • Ved manglende slik kompetanse kan annen adekvat erfaring innen psykisk helsearbeid vurderes 


Egenskaper:

Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse

  • Du er engasjert, motivert og positiv

  • Du har gode ferdigheter innen kontaktetablering og relasjonsbygging

  • Du er tilpasningsdyktig og løsningsorientert

  • Du bidrar til et godt arbeidsmiljø og jobber godt i team

 


Vi tilbyr:

  • gode kollegaer som er faglig engasjert 
  • mulighet for støtte til videreutdanning 
  • tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
  • gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • mulighet for trening i arbeidstiden


Generelt

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Vi kan tilby et godt og spennende arbeidsmiljø i utvikling, hektiske arbeidsdager med puls fordi vi vil noe. Vi vil gjøre en forskjell.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no). 
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  

 

Andre opplysninger:

Du må ha førerkort klasse B manuell gir

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no

Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. 

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    17.08.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4984866
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
  • Oppdatert 28.07.2023