• Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    30.07.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5276275
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 13.07.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Gjerdrum kommune

Leder av Gjerdrum frivilligsentral

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

I Gjerdrum kommune, virksomhet kultur er det ledig stilling som leder for frivilligsentralen i 100 % stilling. Frivilligsentralen holder til på kulturhuset i Gjerdrum sentalt på ASK, og er en viktig møteplass for frivilligheten. Sentralen er meget aktiv og utgjør en viktig ressurs for lokalsamfunnet.

Virksomheten kultur er organisert under oppvekst området, og det er tett samarbeid mellom de 9 tilhørende virksomhetene.

Kultur og fritid har et bredt utadrettet tjenesteansvar som samlet bidrar til å gi alle kommunens innbyggere og lokalsamfunn muligheter for allsidige aktiviteter, arrangementer og opplevelser.

Hovedoppgavene i stillingen er koordinering av frivillige gjennom drift av frivilligsentralen. Premissene for driften av sentralen gis av et driftsstyre og virksomhet for kultur ved kultursjef, som stillingen er underlagt. 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant universitets- eller høyskoleutdanning
  • Lederutdanning er ønskelig
  • Ledererfaring fra offentlig sektor eller annen relevant virksomhet med komplekse oppgaver og økonomistyring
  • Forståelse for politiske prosesser og kommunens rolle som tjenesteutøver, samspiller og samfunnsutvikler
  • God kompetanse på bruk av digitale verktøy
  • God formidlingsevne både skriftlig og muntlig
  • Kunnskap og erfaring knyttet til frivillighetens betydning og rolle, til samspillet mellom kommunen og frivilligheten og/eller til kulturfeltet i vid forstand

Personlige egenskaper:

  • Du er en åpen, tydelig og synlig leder med bredt engasjement og stor arbeidskapasitet
  • Du kan identifisere deg med og leve etter Gjerdrum kommunes verdier; framtidsretta, raus, engasjert og modig
  • Du har gode kommunikasjonsevner, både faglig og relasjonelt
  • Du er praktisk, kreativ og løsningsorientert; nytenking er blant dine sterke sider
  • Du har gode samarbeidsevner, men jobber også bra selvstendig
  • Du har evne til å involvere, motivere og engasjere samt vise retning for arbeidet gjennom samspill med innbyggere, kollegaer og politisk og administrativ ledelset
  • Du er fleksibel og omstillingsvillig
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr:

  • Trivelige kollegaer og et inkluderende arbeidsmiljø
  • Delaktig i en sektor der profesjonsfellesskap og kompetanse verdsettes
  • Pensjonsordning i KLP
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Gratis parkering

Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju. 

Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.

 

  • Bedrift
    Gjerdrum kommune
  • Søknadsfrist
    30.07.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2022, GJERDRUM
    GJERDRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    5276275
  • Se her for andre jobber fra Gjerdrum kommune
  • Oppdatert 13.07.2023