• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    13.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4316330
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 31.01.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Koordinator VEI 

Offentlige tjenester og forvaltning

Kommunalområdet Eiendom og teknisk drift består av 6 virksomheter, hvor teknisk er en av virksomhetene med ca 85 ansatte. Teknisk drift består igjen av 4 avdelinger: VAR, vei og trafikk, park og teknisk drift (Øya). Teknisk drift utfører vedlikehold på veier, vann og avløpsnett, parker og friområder, samt andre behov kommunen har og som kan løses med vår maskinpark.

Teknisk drift har ansvaret for utførelse av mindre nyanlegg, utskiftning av rør, kummer og ventiler innenfor vann og avløp, sommer- og vintervedlikehold, veivedlikehold, overvannsystemer, renhold, oppmerking, skilting, drift av bil- og maskinpark, mm. Akutte hendelser omkring vannlekkasjer, kloakkstopp, veivedlikehold, overvann, snøfall, glatte veier mv inngår i driftsavdelingens vaktordning.

Her kan du lese mer om noe av det du vil få ansvar for å følge opp; https://www.larvik.kommune.no/vann-vei-og-renovasjon/vei-og-trafikk/veivedlikehold/

Vi søker nå etter koordinator (arbeidsleder) innen fagområdet vei, med relevant erfaring i forhold til våre behov.

Arbeidssted: Øya 57, 3262 Larvik (Øya industriområde i Larvik)

Arbeidsoppgaver:

Stillingen innebærer (men er ikke begrenset til) følgende oppgaver:

  • Ansvarlig for daglig ledelse av fagarbeiderne på veiavdelingen. Pt 11 personer.
  • Ansvarlig for å detaljplanlegge og koordinere alt arbeid knyttet til vedlikehold av kommunaltekniske anlegg innenfor vei og infrastruktur, herunder årshjul, reparasjoner og forbedringer.
  • Ansvar for å planlegge og gjennomføre daglig aktivitet sammen med avdelingsleder og øvrige kolleger.
  • Rapportering og loggføring i digitale verktøy og kartverk.
  • Gjøre avtaler med grunneier og myndigheter som berøres av oppdrag som skal utføres.
  • Innhente og fasilitere kabelpeiling, gravesøknader, skiltplaner og tillatelser ifm oppdrag som skal utføres.
  • Innføre nye digitale verktøy for forenkling og transparens ift planlegging, drift, kommunikasjon og rapportering.
  • Veilede og lære opp mannskapene i bruk av digitale verktøy. (Alle mannskaper har egne nettbrett med ulike apper for ulike formål)
  • Ta grep for å optimalisere drifta, og fjerne det som eventuelt er i veien for at fagarbeiderne kan jobbe uavbrutt og effektivt.
  • Løpende forbedre og forenkle rutiner og arbeidsmåter som gjelder utførelsen av arbeidet i avdelingen.
  • Motivere, bygge opp og sørge for trivsel i din avdeling.
  • Kontinuerlig videreutvikle kompetanse, din egen og andres, sammen med kolleger iht opplæringsplaner og behov. Delta i møter med forvaltningsavdelingen etter behov.
  • Rapportere og håndtere avvik, samt iverksette tiltak for å rette opp og forebygge avvik; enten dette er internt eller mot oppdragsgiver.
  • HMS- sikkerhets- og kvalitetsoppfølgning iht rutiner, lover og forskrifter.
  • Bistå øvrige avdelinger etter sesongvariasjon og behov, herunder også avdelinger utenfor teknisk drift når det trengs.
  • Aktiv deltakelse i vintervaktsordning ift brøyteberedskap.

Stillingen har fast kontorplass. Men, det forventes at du har arbeidsbuksa på hver dag, og trives med mannskapene ute der hvor de er. (Anta som ett utgangspunkt at kontoradministrasjon krever 40% av din tid, og resten er ute med arbeidslagene)

Kvalifikasjoner:

Påkrevde kvalifikasjoner:

  • Relevant fagbrev
  • Relevant erfaring fra tilsvarende drift av (lett) anleggsvirksomhet/vedlikeholdsvirksomhet.
  • Utpreget god relasjonskompetanse ift å motivere mennesker, og få arbeidslagene til å fungere optimalt.
  • Gode norsk kunnskaper, både muntlig og skriftlig.
  • Gode digitale ferdigheter.
  • Førerkort klasse B.

Følgende kvalifikasjoner teller positivt;

  • Erfaring med sommer- og vinterdrift av veinett.
  • Erfaring fra entreprenørvirksomhet.
  • Erfaring fra å lede og motivere mennesker.
  • Lokalkunnskap og lokal tilhørighet. (pga vaktordning)
  • Førerkort klasse C

Noe arbeid er fysisk krevende ifm vakt, og derav kreves normalt god fysikk.

Personlige egenskaper:

  • Du må være en lagspiller og tar i et tak skulder ved skulder med fagarbeiderne når det trengs.
  • Du må ønske å løfte folk frem og gjøre dem gode - du liker å se at andre lykkes med din hjelp.
  • Du ser hva som må gjøres, og du er ikke redd for å påta deg nye oppgaver.
  • Du har god arbeidskapasitet, og er en pådriver for å ferdigstille oppgaver og komme videre.
  • Du har godt humør, du er stort sett alltid blid, og du evner å se positivt og løsningsorientert på utfordringer som kommer litt brått på. 

Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Vi tilbyr:

  • Positive, inspirerende og dyktige kolleger.
  • Mange interessant oppgaver innenfor faget.
  • For den rette kandidat; stor frihet og utviklingsmuligheter.
  • Gode velferdsordninger.
  • God pensjons- og forsikringsordning ( høyreklikk for å åpne linken  i annet vindu)
  • Fleksibel arbeidstid innenfor de rammer drifta tillater.
  • Lønn etter avtale.

Annet

Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjerte (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

 

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    13.02.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4316330
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 31.01.2022