Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Karasjoga gielda / Karasjok kommune

Konsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon


Vi er på jakt etter en ny medarbeider til kommunens servicekontor. Vi søker deg som har lyst til å jobbe i møte mellom innbyggere og kommunen. Du er serviceinnstilt og løsningsorientert, og kan hjelpe innbyggere til å finne frem i kommunen. Du bli en del av kommunedirektørens stab, og møter innbyggere som besøker rådhuset, kontakter oss over telefon og e-post eller på sosiale medier. Som endel av kommunedirektørens stab vil man ved servicekontoret også yte tjenester til kommunens ledere og ansatte.

Servicekontoret er kommunens førstelinje og ansikt utad når innbyggerne oppsøker kommunen enten ved personlig oppmøte, via telefon eller via digitale kanaler.

Det er ledig en fast 100% stilling som konsulent. Servicekontoret er en del av avdeling personal og innbyggerservice som består av personal, lønn, servicekontor, kommunikasjon, arkiv og politisk sekretariat. Servicekontoret yter tjenester til hele kommunen, både for ansatte og innbyggere.

Arbeidsoppgaver

Sentrale arbeidsoppgaver:
• Publikumshenvendelser i servicekontoret, på telefon, pr. e-post og personlig oppmøte
• Informasjonsarbeid på hjemmeside og sosiale medier
• Veilede og løse regelstyrte oppgaver lagt til servicekontoret – oppgaver fra alle avdelinger/enheter og samarbeidspartnere
• Utvikling av kommunens servicekontor
• Stillingen tilsettes i avdelingen personal og innbyggerservice, og må etter behov/endringer kunne jobbe med andre arbeidsoppgaver

Kvalifikasjoner

Vi stiller følgende krav til deg:
• Du har relevant utdanning fra fagskole eller høyskole/universitet
• Utadvendt person som trives i en hektisk hverdag
• Egnethet og erfaring i forhold til service og kundebehandling
• Fleksibel og løsningsorientert i forhold til oppgaver
• Motivasjon og evne til å tilegne seg nye kunnskaper
• Liker å arbeide i team med fokus på kompetansedeling
• Erfaren bruker av IKT-verktøy
• Fortrolig med å bruke digitale kommunikasjonskanaler
• Kjennskap til offentlig forvaltning
• Du er god til å kommunisere både muntlig og skriftlig på samisk og norsk

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Karasjok kommune er en del av forvaltningsområdet for samisk språklov, hvor samisk er et offisielt språk i tillegg til norsk. Under ellers like vilkår, foretrekkes søkere som behersker både norsk og samisk språk.

Lønns og arbeidsvilkår

  • Lønn etter avtale
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Karasjok ligger innenfor tiltakssonen som gir økonomiske fordeler med skattefradrag, nedskriving av studielån og lavere strømregning. Se tiltakssonen.no for mer info.
  • Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Nærmere opplysninger

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til avdelingsleder Johanna Unga på telefon 934 95 005 eller e-post johanna.unga@karasjok.kommune.no

Søknadsfrist: 08.10.2021

Søknad med CV og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes elektronisk via www.jobbnorge.no

Søkere som har praksis bes å oppgi minst to referanser.

Kun søkere som søker elektronisk via Jobbnorge vil bli vurdert.

Karasjok kommune er underlagt offentlighetslovens bestemmelser om rett til innsyn i søkerlister. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, vil søkeren bli varslet og informert om det, jf. Offentleglova § 25.