• Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    27.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6116288
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune
Ledig stilling

Bardu kommune

Konsulent 100% fast stilling i Stab

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Om stillingen:

I avdeling Stab har vi ledig en 100 % fast stilling som konsulent, for deg som vil jobbe tett på politisk og administrativ ledelse i Bardu kommune. Avdeling stab har ansvar for arkiv, sekretariat, kommunikasjon, bibliotek, IT og kultur.

Dine arbeidsoppgaver i avdelingen vil i hovedsak være sekretariatsoppgaver, ekspedisjonsoppgaver, post/arkiv- oppgaver og saksbehandling. Politisk sekretariat har mange varierte oppgaver av ulik kompleksitet og vi ser for oss at du er en person som trives med variasjonen mellom rutinepregede oppgaver og selvstendig arbeid. Du vil ha ansvar for sekretariatsfunksjonen som er knyttet til forberedelser, avvikling og oppfølging av møtevirksomheten i de folkevalgte organer. Bardu kommune benytter i dag sak/arkivsystemet Elements.

Din arbeidsdag vil være preget av mange menneskemøter, og du vil være en del av et åpent, kreativt og fleksibelt arbeidsmiljø. Vi er på utkikk etter en person som liker å jobbe i et hektisk miljø, med gode samarbeidsevner og som evner å jobbe selvstendig. Du er ryddig og strukturert og liker varierte arbeidsoppgaver. 

 

Arbeidsoppgaver:

  • Sekretariatsoppgaver for politiske utvalg herunder møteplaner, innkallinger, protokoller, oppfølging av vedtak, opplæring, godtgjøring og dialog med politisk ledelse.
  • Utvalgssekretærfunksjon
  • Saksbehandleroppgaver med bl.a. hovedansvar for skjenkebevilgninger og vigsler
  • Post- og arkivoppgaver samt daglige serviceoppgaver som betjening av ekspedisjon to dager pr. uke
  • Systemsupport for kommunens elektroniske saks og arkivsystem
  • Valg og TV-aksjon oppgaver
  • Informasjon og kommunikasjonsoppgaver
  • Øvrige driftsoppgaver og utviklingsoppgaver


Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning, minimum 3 årig videregående opplæring
  • Ønskelig med arbeidserfaring fra offentlig virksomhet og arbeid med politiske prosesser
  • Gode datakunnskaper, gjerne erfaring med Elements.
  • God systemforståelse og kjennskap til offentlig forvaltning og saksbehandling
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne i norsk og engelsk
  • Førerkort klasse B


Egenskaper:

  • Personlig egnethet vektlegges og vil være avgjørende for ansettelse

  • Stor grad av serviceinnstilling, arbeidskapasitet og initiativ

  • Interesse og kunnskap fra lignende arbeid

  • Positiv og innovativ med gode evner til samarbeid og kommunikasjon

  • Må kunne jobbe selvstendig, være trygg i egen profesjon og være både fleksibel strukturert, effektiv og fremoverlent

  • Håndterer perioder med stort arbeidspress og ulike typer oppgaver


Vi tilbyr:

  • tilsetting i henhold til gjeldende reglement og tariffavtaler
  • gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • mulighet for trening i arbeidstiden


Generelt

Søknad skal sendes elektronisk i vårt rekrutteringssystem Easycruit.  Vi oppfordrer søkere til å registrere seg med bruker i Easycruit.  Dette vil forenkle prosessen med å søke for deg, og din CV blir lagret hos oss.

Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig.  Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.

 

Søknaden skal inneholde:

  • Søknadsbrev og CV, attester 
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
  • 2-3 referanser (navn, tilknytning til søker, epostadresse og telefonnummer). En av referansene må være fra nåværende arbeidssted.

 

Andre opplysninger:

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Har du behov for bistand til søkeprosessen kan du sende henvendelse til: rekruttering@bardu.kommune.no  Dersom det fremgår av din søknad at du ønsker å bli unntatt offentlig søkerliste, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkere kan gjøres offentlig likevel. Som søker vil du da få informasjon om dette - jf.offentleglova §25. Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere. Utvidet søkerliste sendes ut ved forespørsel.  

 

  • Bedrift
    Bardu kommune
  • Søknadsfrist
    27.03.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9360, BARDU
    BARDU
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6116288
  • Se her for andre jobber fra Bardu kommune