Detaljer

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    27.10.2020
  • Sted:
    BERGEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    VESTLAND
  • Arbeidssted:
    BERGEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3211219
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten

Kommunikasjonsrådgiver

Vi søker en handlekraftig kommunikasjonsrådgiver til vårt kommunikasjonsteam i Skatteetatens største divisjon. Som kommunikasjonsrådgiver hos oss blir du en del av et sterkt og endringsorientert miljø, der kommunikasjonsteamet har en viktig rolle for at etaten skal nå sine mål. Hos oss vil du få muligheten til å jobbe strategisk og operativt innenfor ett av de største og mest interessante samfunnsoppdragene i Norge.

Skatteetatens verdier er profesjonell, imøtekommende og nytenkende. Vi ønsker at du identifiserer deg med våre verdier.

For å ivareta vårt samfunnsansvar og bidra til å bekjempe Covid-19, følger Skatteetaten til enhver tid de nasjonale helsemyndighetenes råd. 

Arbeidsoppgaver
  • Planlegge og gjennomføre interne og eksterne tiltak på kommunikasjonsområdet i divisjonen, herunder planlegge og produsere innhold til intranett.
  • Aktivt bruke foto, video og grafiske virkemidler for å nå best mulig frem med budskapet.
  • Bidra til at dialogen med brukerne blir helhetlig fra a til å.
  • Stille med kommunikasjonsfaglig kompetanse i prosesser som kommunikasjonsstaben har ansvaret for og er involvert i.
  • Kontinuerlig samarbeid med avdelinger og staber i divisjonen.
  • Delta i oppgaver knyttet til kommunikasjonsteamets oppdrag etter behov, som deltakelse i ulike prosjekter og arbeidsgrupper.

Noe reisevirksomhet må påregnes.

Kvalifikasjoner

Kompetanse

  • Relevant høyere utdanning, gjerne minimum bachelornivå og innenfor medie- og kommunikasjonsfag. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT.
  • Meget god skriftlig og muntlig formulerings- og formidlingsevne, både på bokmål, nynorsk og engelsk.
  • God på visuell kommunikasjon som foto, film og grafiske virkemidler. 

Erfaring

  • Gjerne noe erfaring fra strategisk og operativt kommunikasjonsarbeid, inkludert mediehåndtering.
  • Gjerne erfaring i bruk av digitale kommunikasjonsverktøy for sosiale medier, webdesign, Trello og Teams.
  • Det er ønskelig med erfaring fra klarspråkarbeid.
  • Gjerne erfaring innen informasjonsforvaltning.
Personlige egenskaper
  • Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner!
  • Du er kvalitetsbevisst og grundig selv når tempoet er høyt.
  • Du har høy arbeidskapasitet og leveranseevne. 
  • Du er utviklingsorientert og tar meransvar.
  • Du har evnen til å tenke nytt og være kreativ.
  • Personlig egnethet som vår fremtidsmedarbeider vil bli vektlagt 
Vi tilbyr
  • Muligheten til å  jobbe i et topp kommunikasjonsmiljø!
  • Samfunnsaktuelle saker.
  • Utfordrende oppgaver, store fagmiljø og kjekke og hektiske dager!
  • Kompetanseutvikling.
  • Fleksitid og betalt overtid.
  • Trening i arbeidstiden.
  • En raus personalpolitikk.
  • Medlemskap i Statens pensjonskasse, som er en av Norges beste pensjonsordninger.

Stillingen lønnes som rådgiver (kode 1434), fra kr 420.000 – kr 540.000, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.  De første seks månedene regnes som prøvetid.

Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.