Detaljer

  • Bedrift
    Active People AS
  • Søknadsfrist
    12.08.2020
  • Sted:
    GRIMSTAD
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Rekruttering og bemanning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    AGDER
  • Arbeidssted:
    GRIMSTAD
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3027516
  • Se her for andre jobber fra Active People AS

Kommunalsjef kultur og oppvekst

Er du en strategisk og samlende toppleder som vil være med å styrke og videreutvikle Grimstad kommune sammen med dyktige og engasjerte medarbeidere?

Kommunalsjefen har ansvar for å lede tjenesteområdene oppvekst og kultur. Dette innebærer planlegging, samordning, utvikling og administrasjon av kommunens tjenester innenfor områdene barnehage, grunnskole, voksenopplæring, flyktningetjeneste, PPT, spesialpedagoger i barnehager, kultur, bibliotek og kulturskole. Kommunalsjefen inngår i kommunedirektørens ledergruppe og blir en viktig bidragsyter i styring og strategisk utvikling av kommunen.

Som kommunalsjef må du ha fokus på kontinuerlig forbedring av tjenestene innenfor sektoren.Kommunalsjefen skal lede og videreutvikle et tverrfaglig kompetansemiljø, hvor evnen til å spille på hverandre for å skape helhetlige løsninger må vektlegges. En sentral oppgave for kommunalsjefen vil være å videreutvikle gode tjenester innenfor sektorens økonomiske rammer. Sektoren har i dag i underkant av 600 årsverk. Det jobbes med strukturelle endringer, et omfattende arbeid som vil fortsette frem over i tid. Det vurderes også om det skal gjennomføres en organisasjonstilpasning med utgangspunkt i justert strategiplan, noe som kan påvirke stillingens omfang og innhold.

På nasjonalt og lokalt nivå har man fokus på å styrke samarbeidet på tvers av sektorer, både på system- og individ nivå. Seksjon for kultur- og oppvekst og helse- og omsorg ivaretar oppgaver av stor betydning for barn og unge i Grimstad og deres foresatte og familier. Seksjonene arbeider målrettet sammen for å utvikle barn og unges opplevelse av tillit, mestring, kompetanse og ferdigheter. Dette er avgjørende for deres muligheter, valg og mestringsstrategier, i eget liv og som bidragsyter i felleskapet.  Dette er et viktig arbeid hvor du vil ha en sentral rolle med å lede- og videreutvikle seksjonens tjenester tverrsektorielt.

Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten vil bli offentliggjort (offentlighetsloven §25).

Kvalifikasjoner
  • Høyere relevant utdanning, gjerne på masternivå eller tilsvarende. Særskilt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Erfaring i ett eller flere av sektorens faglige arbeidsfelt blir vektlagt
  • Solid ledererfaring fra komplekse virksomheter, da aller helst innen offentlig forvaltning. Det vektlegges at erfaringen innehar økonomiansvar, personalansvar, fagansvar og resultat- og utviklingsansvar
  • Erfaring fra større strukturelle endringsprosesser
Personlige egenskaper
  • Evne til å skape tillit og gode relasjoner
  • Gode kommunikasjons- og formidlingsferdigheter
  • God gjennomføringsevne
  • Evne til strategisk tenkning
  • Evne til å se helhet
  • Etisk bevissthet
Vi tilbyr
  • En interessant og spennende jobb, der du får være med å gjøre en forskjell for barn og unge
  • En stilling der du skal bidra med å arbeide med de store linjene
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • Mulighet for faglig og personlig utvikling