• Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    24.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4853090
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 04.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Larvik kommune

Kommunalsjef for økonomi og finans

Offentlig forvaltning

Vil du lede arbeidet med å sikre helhetlig virksomhetsstyring og budsjettstrategisk arbeid i Larvik kommune? Trives du i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon? 

Som kommunalsjef vil din innsikt og kunnskap om samfunn og kommunesektoren, sammen med kompetanse og erfaring fra finans og styring være helt sentral for å sikre videre vekst og utvikling i kommunen. Du liker utfordringer, ser det store bildet og evner å tenke langsiktig og helhetlig samtidig som du forstår detaljene. Ditt lederskap skal fremme kvalitet og utvikling av våre tjenester, og du skal bidra til at vi lykkes som lag.

Du vil lede et svært kompetent fagmiljø, rapportere til kommunedirektøren og inngå i hennes ledergruppe.

Arbeidsoppgaver:

  • Sørge for at kommuneorganisasjonen leverer god styringsinformasjon som grunnlag for administrative og politiske beslutninger
  • Ansvar for budsjett-, analyse- og prognosearbeid, rapportering av regnskap samt styring av likviditet
  • Ansvar for helhetlig virksomhetsstyring
  • Ansvar for kommunens finansforvaltning
  • Kommunisere viktige økonomiske vurderinger, konklusjoner og forslag til folkevalgte, kommuneorganisasjon, presse og samfunn
  • Lede og videreutvikle medarbeidere, økonomi og finans 
  • Utøve lederskap gjennom vår lederplattform som er basert på mestringsorientert ledelse

Kvalifikasjoner:

  • Du har relevant høyere universitets- eller høgskoleutdanning. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
  • Du har god organisasjonsforståelse, solid og relevant erfaring fra en større virksomhet, fortrinnsvis kommune eller annen offentlig virksomhet
  • Du har ledererfaring og strategisk kompetanse fra ledelse av komplekse prosesser
  • Du er god i styringsdialogen med politisk ledelse
  • Du er god til å kommunisere på en tydelig og enkel måte, både muntlig og skriftlig
  • Du har god digital forståelse og bidrar til prosesser som understøtter den digitale transformasjonen
  • Du kan vise til gode resultater fra budsjettstrategisk arbeid

Personlige egenskaper:

  • Du er god til å skape tillit og bygge relasjoner 
  • Du er analytisk og forstår raskt komplekse spørsmål og utfordringer, og gjør sunne og rasjonelle vurderinger
  • Du forstår kommunens formelle og uformelle regler og strukturer, og tilpasser deg politiske prosesser på en effektiv måte
  • Du trives med høyt tempo og tidvis høyt arbeidspress
  • Du gir medarbeiderne dine en klar opplevelse av retning, du inspirerer og er tydelig på målene

Vi legger stor vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr:

  • Spennende, krevende og meningsfylte arbeidsoppgaver med store muligheter til å være med å påvirke utviklingen i kommunen 
  • En hyggelig arbeidsplass med engasjerte kollegaer i et travelt, men hyggelig miljø
  • Lønn etter avtale
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Velferdsordninger 

Annet
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger av avtaler, reglementer og lover. Larvik kommune ser mangfold som en styrke, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

 

  • Bedrift
    Larvik kommune
  • Søknadsfrist
    24.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3256, LARVIK
    LARVIK
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4853090
  • Se her for andre jobber fra Larvik kommune
  • Oppdatert 04.11.2022