• Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    15.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6400857
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten
Ledig stilling

Skatteetaten

Kan du hjelpe oss med å lære av våre feil?

Direktorater og tilsynsorgan

I Skatteetatens jobber vi kontinuerlig for å forbedre vårt arbeid med å avdekke og håndtere avvik. Vi skal effektivt håndtere avvik som kan få konsekvenser for liv og helse, informasjonssikkerhet og produksjon. Målet er å utvikle en god avviks- og beredskapskultur i hele Skatteetaten, og gjennom den bidra til det viktige samfunnsoppdraget. 

Nå søker vi etter deg som vil jobbe med kontinuerlig forbedring, hendelses- og avvikshåndtering, og kultur og kompetanseutvikling på relevante verktøy og prosesser. 
Hos oss blir du en del av et sterkt fagmiljø med 15 kunnskapsrike kollegaer, og vil samarbeide tett med både avviksansvarlige, sikkerhetsledere og andre fagmiljøer internt. Du får jobbe med mange spennende oppgaver, og sammen med oss vil du bidra til at vi styrker vår kapasitet og kompetanse ytterligere innen kvalitetsstyring.

Kvalifikasjoner:

Vi ser etter deg som 

  • har relevant bachelorgrad, gjerne innen kvalitetsstyring, internkontroll, HMS, samfunnssikkerhet eller beredskap. Utenlandske grader må være godkjent av NOKUT/HK-direktoratet. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • har erfaring med resultat- og prosessdrevet arbeid med leveranser fra større virksomheter
  • har erfaring med kvalitetssystem knyttet til komplekse virksomheter med kritisk infrastruktur eller digitale løsninger
  • har gode evner til raskt å få oversikt, sortere og organisere informasjon ved hjelp av digitale verktøy
  • kan sikkerhetsklareres til HEMMELIG i henhold til sikkerhetsloven

Det er ikke et krav, men en fordel om du har erfaring med ISO9001 eller risikostyring

Personlige egenskaper:

For å trives og lykkes i rollen trenger du å

  • sette deg raskt inn i kompliserte fagområder, nye problemstillinger, og se behov på tvers av ulike fagområder
  • ha gode kommunikasjonsevner, og samarbeide godt med andre, både i egen gruppe, og med divisjonens avviksansvarlige, sikkerhetsledere og øvrige fagmiljøer
  • være selvstendig når du løser oppgaver, samtidig som du jobber godt med andre i team når det er nødvendig
  • være strukturert og analytisk for å sikre gode beslutningsgrunnlag, og for å utvikle effektive prosesser og rutiner
  • ha god gjennomslagskraft og evne til å prioritere slik at du får gjennomslag for nødvendige tiltak, og sikrer at de viktigste oppgavene blir prioritert først

Vi tilbyr:

Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.

Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån.
 
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.

Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver med en årslønn mellom 650 000 - 920 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette. De første 6 mnd. regnes som prøvetid.

 

Verdt å merke seg før du søker

Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Det er derfor fint om du sender oss en god og beskrivende CV som fremhever dine kvalifikasjoner for stillingen. Du trenger ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev. Vitnemål/karakterutskrifter og ev. relevante attester legges ved søknaden (eller legges inn som vedlegg snarest mulig).

Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.

Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.

Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen om du legger ved en begrunnelse for dette. 

Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.

 

  • Bedrift
    Skatteetaten
  • Søknadsfrist
    15.10.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Direktorater og tilsynsorgan
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0663, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6400857
  • Se her for andre jobber fra Skatteetaten