Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

SelectionPartner

Innkjøpssjef

Rekruttering og bemanning

Sentral lederstilling i ledende og internasjonal virksomhet

Til nyopprettet rolle søkes en aktiv, relasjonell og tydelig leder for våre innkjøpsfunksjoner. Målet er helhetlig og verdiskapende innkjøp av varer og tjenester. Du får forretningsmessig ansvar for bedriftens totale innkjøpsportefølje. Vi ønsker at du videreutvikler denne, med fokus på lønnsomhet og bærekraft.

Den attraktive lederstillingen byr på varierte utfordringer, både strategisk og operasjonelt. Stillingen har et bredt og internasjonalt perspektiv der du inngår i konsernets sitt globale innkjøpsteam.

Du vil oppleve utfordringer og utviklingsmuligheter i en bransjeledende virksomhet.

Rollen er sentral og geografisk fleksibel, med naturlig tilknytning til vårt nasjonale hovedkontor på Sørlandet. Stillingen inngår i nasjonal ledergruppe og rapporterer direkte til administrerende direktør i Norge. 

Se video om stillingen - eller fersk nyhet om kraftig vekst.

Meld gjerne din uforpliktende interesse.

- Det kan også være aktuelt med interimløsning (Management for Hire) i denne rollen

Arbeidsoppgaver:

Til den nyopprettede stillingen søkes en aktiv, relasjonell og tydelig leder. Målet er helhetlig og verdiskapende innkjøp av varer og tjenester. Stillingen inkluderer forretningsmessig ansvar for vår totale innkjøpsportefølje, som skal videreutvikles med fokus på lønnsomhet og bærekraft.

  • Lede, motivere og videreutvikle medarbeiderne i innkjøpsavdelingen
  • Overordnet innkjøpsansvar i bedriften, herunder materiell, tjenester og investeringsprosjekter
  • Kategoriansvar for kjøp av indirekte materiell, energi, tjenester og innkjøp i investeringsprosjekter
  • Sikre optimal og planlagt tilgang til innkjøpte innsatsfaktorer
  • Videreutvikle innkjøpsstrategien og systematisere tilhørende prosesser
  • Lede innkjøpsrettede forbedringsprosjekter, forhandlinger og bidra aktivt i innkjøpsprosesser
  • Nært samarbeid med kolleger i Norge og internasjonalt

Kvalifikasjoner:

  • Vellykket innkjøpserfaring
  • Relevant utdanning og/eller leder-/prosjektledererfaring
  • Tverrkulturell forståelse, gjerne via internasjonal erfaring
  • Gode ferdigheter digitalt og språkmessig

Personlige egenskaper:

    Vi ser etter en relasjonell og tydelig leder som kjenner seg godt igjen i dette:

    • Samarbeidsorienterte og påvirkningstydelig
    • Strategisk og analytisk
    • Robust og positiv
    • Selvstendig og beslutningsdyktig

    Vi tilbyr:

    • En sentral nyopprettet og sentral lederstilling
    • Geografisk fleksibilitet, med kombinasjon hjemmekontor og tilstedeværelse på hovedkontoret
    • Varierte lederutfordringer preget av vekst og stadige forbedringer
    • Konkurransemessige betingelser
    • Solid og internasjonalt eierskap med vekstevner og investeringsvilje

    Det kan være aktuelt med interimløsning (Management for Hire) i denne rollen.

    Kontakt | Personvern | Tips | Enkel søknad

    Oppdatert og fullstendig stillingsannonse: www.selectionpartner.no

    Kvalitet | Lidenskapelig engasjement | Miljøbevissthet | Pålitelighet

    Aktuelle stikkord: Supply Chain, SC, SCM, Manager, Lean, Agder, Lister, BerryAlloc, logistikk, SAP, Purchase, Fibo, Lister, HR, Oslo, Bergen, Rogaland, Stavanger, Bergen, Trondheim, hjemmekontor